י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
יוצא דופן

המפגש המרתק של שר הדתות עם הגבאי בן ה-93

השר מיכאל מלכיאלי הגיע במיוחד מירושלים למושב מולדת לפגוש את יוסק'ה בדיחי ולהעניק תעודת הוקרה וההערכה על שנות הקמת בית הכנסת הראשון והיחיד במולדת

המפגש המרתק של שר הדתות עם הגבאי בן ה-93
המפגש של שר הדתות עם הגבאי בן ה-93 צילום: טליה בן סבו

התרגשות רבה נרשמה במושב מולדת שבעמק לאחר ששר הדתות מיכאל מלכיאלי הגיע במיוחד מירושלים למושב מולדת לפגוש את יוסק'ה בדיחי ולהעניק תעודת הוקרה וההערכה על שנות הקמת בית הכנסת הראשון והיחיד במולדת, להודות על 32 שנות גבאות ביד רמה ובמאור פנים.

בתעודה שהעניק השר ליוסק'ה בן ה- 93 נכתב: "יוסק'ה ראוי להערכה על שייסד והקים את בית הכנסת במושב מולדת ושימש בקודש כגבאי ל"ב שנים במסירות ובאהבה. 

יוסק'ה בדיחי הינו מופת ומודל לחיקוי, לשליח ציבור הפועל מתוך אהבה למען חיבורים בחברה היהודית , לטיפוח מסורת ישראל וחשיפה לכלל חברי המושב. בדרכי נועם ובמאור פנים הקים מניינים לתפילה, בימות החול, שבתות וחגי ישראל".

טליה בן סבוהמפגש של שר הדתות עם הגבאי בן ה-93צילום: טליה בן סבו

יצוין כי מדובר במפגש חריג כאשר לא בכל יום מגיע השר לשירותי דת למושב מולדת שבעמק, להודות בשמחה ובהערכה רבה למייסד בית הכנסת היחיד במושב ולכבד את מי שבמשך 32 שנים היה הגבאי והרוח החיה בכל נושאי הדת והמסורת במולדת.

השר, מיכאל מלכיאלי , הגיע למולדת עם עוזרו הבכיר, שמעון בן שעיה והתקבל בחמימות רבה על ידי מתפללי בית הכנסת במולדת. בביקור השר היום במושב, אירח יוסקה את השר מלכיאלי, שיתף בליווי דוקומנטים היסטוריים על תהליך הקמת בית הכנסת, על ההתמודדויות, על החששות וההתנגדות של חלק מהחברים, על המאבקים, על המסע הארוך והעמידה האיתנה של יוסק'ה, עד שקם והיה הדבר. השר התרגש מהאמונה הגדולה ומתהליך ההתקרבות לדת על ידי חלק מהתושבים אשר הצטרפו למניינים במאור פנים.

טליה בן סבוהמפגש של שר הדתות עם הגבאי בן ה-93צילום: טליה בן סבו

יוס'קה העניק לשר את ספרו,  "יוסקה, סיפור שהיה באמת" אשר יצא לאור בהוצאת ספרי האיכות 'עכשיו אפשר' ומגולל את קורות חיו השזורים בקורות מדינת ישראל. 

השר שיתף את הנוכחים במסורת המרגשת של תפילה מזה 12 שנים בקיבוץ חילוני מתוך אידיאל וחיבורים בין חלקי החברה הישראלית.

השר מלכיאלי יוסק'ה בדיחי מולדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}