ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מרתיח

האמת נחשפה: כך פועלת 'מטא' בשירות ההסתה הפרו פלסטינית

סיפורה של אושיית רשת אמריקאית ממחיש בצורה מקוממת במיוחד את המדיניות המפלה של חברת 'מטא' כלפי תכנים פרו ישראלים. במטא מכחישים בתוקף: "שקר רשלני"

האמת נחשפה: כך פועלת 'מטא' בשירות ההסתה הפרו פלסטינית
מארק צוקרברג והלוגו של meta צילום: מתוך פייסבוק

זה לא סוד שהרשתות החברתיות מקדמות באופן בוטה תכנים פרו פלסטיניים ומגבילות תכנים פרו ישראלים, תופעה שמורגשת ביתר שאת מאז שבעה באוקטובר ויש לה השלכות מרחיקות לכת על דעת הקהל העולמית נגד ישראל. 

אמנם, יתכן שהגורם לזה הוא המודל הכלכלי של הרשתות ולאו דווקא מניעים אנטישמיים של מנהלי החברות. הרשתות פועלות באופן שמציג לכל משתמש יותר תוכן מהסוג שהוא אוהב לראות ומכיוון שישראל ותומכיה הם מיעוט קטן בעולם הגדול, רוב המשתמשים בעולם נחשפים לתכנים שהם ממילא נוטים להאמין להם יותר, כאמור תכנים פרו פלסטינים.

למרות זאת, סיפורה של משפיענית הרשת האמריקאית, ויוואצ'ה מקסוויקטור ממחיש בצורה מקוממת במיוחד את המדיניות המפלה של חברת 'מטא' כלפי תכנים פרו ישראלים. 

לפי הפרסום של טל שחף ורפאל קאהאן ב-ynet, המשפיענית ניסתה להבין מדוע נעלמים פוסטים שלה שבהם היא בסך הכול קוראת לשחרור החטופים המוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה. היא התקשרה לחברת מטא לברר ושם לא התביישו לשים את הדברים על השולחן - לא רוצים פוסטים על החטופים. 

"אני מאוד ממליצה לך שתכתבי פוסטים על חיי היום יום שלך", אמרה לה נציגת השירות. "אבל בחיי היום יום שלי אני פעילה בעד שחרור החטופים" עונה לה ויוואצ'ה, "האם את טוענת שזה מעודד אלימות?"

הנציגה השיבה: "לא הייתי אומרת את זה, אבל אני מציעה לך תובנות איך להפוך את החשבון שלך למומלץ שוב". 

לאחר שהשיחה נחשפה ושותפה באינסטגרם, מטא התנצלה והחשבון של ויוואצ'ה שוחרר.

וויואצ'ה היא לוחמת רשת ותיקה, יהודייה אמריקאית ממוצא איראני, שהפכה את המאבק ברשתות החברתיות לקמפיין בפני עצמו.

כך למשל עשתה במקרה של בנג'מין הארוני, רופא שיניים יהודי מקליפורניה, שנרצח במרץ האחרון. הניסיון להפיץ את עצם הרצח ולעודד אנשים להצטרף למחאה, נתקל במכשולים שהציבה חברת מטא עצמה. 

ההאשטג #BenjaminHarouni נחסם ברשת האינסטגרם וביום הלוויה עצמו לא ניתן היה להיכנס אליו. ויוואצ'ה מעידה על עוד ניסיונות התנכלות אל הפרסומים שלה: פריצות האקרים לחשבון והשתלטות עליו, חסימת הגישה לחשבון על ידי הרשת, מניעת שידורים חיים, השבתת מודעות. ומול זה הפריבילגיות שמקבלים תומכי הפלסטינים.

ב-ynet קיימו ראיון עם אורי, בחור ישראלי שעוסק במניעת פריצה לחשבונות, החזרת גישה לחשבונות ושחרור חשבונות שנפרצו ע"י האקרים. הוא התייחס להקלטת השיחה של ויוואצ'ה מקסוויקטור עם מטא: "היינו בהלם. זה משהו הזוי שתוכן שמדבר על שחרור חטופים הוא תוכן שיגרום להם לבעיה. אין פה הסתה או ליבוי אלימות אלא הצהרה לשחרור החטופים. ולכן זה גם מאוד חריג". 

מעיין שריג, סמנכ״לית תקשורת של מטא מסרה בתגובה: "הטענה שתוכן שמעורר מודעות לנושא השבת החטופים מוסר במתכוון כחלק ממדיניות החברה - היא שקר רשלני, ואין בה דבר וחצי דבר. יצוין כי ביקשנו מהכתב דוגמאות לתכנים כאלו, וסורבנו. ייתכן שהמרואיין עלום השם בכתבה זו מתייחס לתמונות וסרטוני החטופים שהופקו והופצו על ידי חמאס. חמאס מוגדר על ידי הממשל האמריקאי כארגון טרור לפי רשימת ארגוני הטרור הזרים והגלובליים של ארצות הברית. ארגון חמאס גם מוגדר כך בהתאם למדיניות שלנו ב-Meta. המשמעות היא שסרטוני החטופים של חמאס אסורים בפלטפורמות שלנו".

מטא מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד