ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
9 חודשים למתקפה

האזרח שהתריע מתייסר: "אם היו מקשיבים לי - לא היה מתרחש ה-7 באוקטובר"

האזרח שהתריע מראש על הטבח ובתגובה החרימו לו ציוד: "אם לא היו מונעים ממני גישה - השביעי באוקטובר היה נמנע"

האזרח שהתריע מתייסר: "אם היו מקשיבים לי - לא היה מתרחש ה-7 באוקטובר"
אימונים של חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

רפאל חיון, תושב נתיבות שעוקב כבר שנים אחרי פעילות האויב בעזה, מתראיין במלאות 9 חודשים למחדל מתקפת הפתע של חמאס לרדיו 'גלי ישראל' ומספר: "כבר ב-2019 ראיתי איך החמאס מתחיל לשלב אזרחים בתרגילים שלהם. בסוף 2022 אנחנו כבר מדברים על שיחות מפורשות שלהם על פלישה למעל עשרה יישובים - מאזור זיקים עד כרם שלום שהם מבצעים עליהם תרגילים".

"במרץ 23 קיבלתי הוראה ממשרד התקשורת להפסיק להאזין בעקבות הוראה מבכיר באמ"ן ובמערכת הביטחון, בחודש יוני אני כבר מקבל הוראה להפקיד את הציוד כביכול בטענה שאני לא עוזר ואולי אפילו מסכן אותם...".

ארכיוןרפאל חיוןצילום: ארכיון

עוד מספר חיון: "שלושה שבועות לפני הטבח אני נותן התרעה על תרגיל מאוד גדול שמדמה את מה שהתרחש אבל חסמו ממני גישה לאותם קצינים שהיו מקבלים ממני התרעות לאורך השנים, התרעות שהצילו לאורך שנים המון חיים. אני יכול לומר חד בצורה חד משמעית, אם לא היו מונעים ממני את הציוד ולא היו סוגרים אותי מול הכוחות - לא היה מתרחש השביעי באוקטובר".

המגישה תוהה: "אתה לא חושש? אתה חושף פה את עומק החידלון".

רפאל משיב: "ברגע שחשפתי את עצמי הבנתי שאני שם את החיים שלי בסכנה אבל לא הייתה לי ברירה כי הדברים יצאו החוצה בצורה לא נכונה. היו אצלי אנשים שאמרו לי בעדינות 'אין לך מושג כמה אנשים היו שמחים להעלים אותך', אני מקווה שיהיה טוב וגם אם לא, אני יודע שעשיתי את המקסימום בשביל המדינה שלי ובשביל העם שלי".

7 באוקטובר מלחמת חרבות ברזל רפאל חיון חמאס עזה תרגילים אימונים גלי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד