כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024

אלפים בהלווית השר אורי אורבך ז"ל

אלפים ליוו למנוחות בבית העלמין במודיעין, את השר אורי אורבך ז"ל, שהלך לעולמו לאחר מחלה קשה • נשיא המדינה ראובן ריבלין הספיד: "אורי שלא נהנה ממעמד או משררה - כמה התפללתי עבורך" • ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אורי היה מוכשר ואהוב, כובש לבבות, שהקרין אור גדול על כל הסובבים אותו" • קודם לכן קיימה ממשלת ישראל ישיבת אבל מיוחדת

נשיא המדינה בלוויה. צילום: פלאש90
נשיא המדינה בלוויה. צילום: פלאש90

אלפים ליוו היום (ב') למנוחות בבית העלמין במודיעין, את השר אורי אורבך ז"ל שהלך לעולמו.

אורבך שכיהן בתפקיד השר לענייני גמלאים מטעם מפלגת הבית היהודי, הלך לעולמו לאחר שהיה מאושפז בבית החולים שערי צדק בירושלים, בשל מחלה המטולוגית קשה.

בלוויה הספיד נשיא המדינה ראובן ריבלין, שאמר: "אורי הטוב, הצנוע, אורי שלא נהנה ממעמד או משררה. אורי, ההגון, ישר הדרך. אני יודע שאחרי שחלית, לפני שנתיים וחצי, הודיעו לך הרופאים שאורך החיים עם מחלה כמו שלך הוא בין שלוש לחמש שנים. אז ביקשת: 'אם הרע מכול יקרה, אני רוצה שרובי ריבלין יספיד אותי'. אבל אני אורי, מצטער, עכשיו, ברגע האמת, אני לא מוצא את המילים. 'איפה אורי, אורי שיגיע עם הבדיחה הטובה? עם הלשון החדה? עם החיוך שובה הלב? אורי, שלא היה כמותו להפיג את הכאב?' היו כאלה שלא הבינו את חוש ההומור שלך. נדמה לי שהם פשוט לא האמינו שימני יכול להיות עם חוש הומור. בני משפחתך ביקשו שאתפלל לרפואתך, הוי, כמה התפללתי".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הספיד גם הוא ואמר: "אורי היה מוכשר ואהוב, כובש לבבות, שהקרין אור גדול על כל הסובבים אותו".

מוקדם יותר ערכה הממשלה ישיבת אבל לזכרו. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר: "אף שהייתה בו שנינות יוצאת דופן, לא היה בו שום רוע. לא פגשתי מישהו שהכיר אותו ולא אהב אותו. אמש, לצד בני משפחתו, נפרדתי ממנו בבית החולים בתחושת יגון ואובדן עמוקים. אורי יחסר מאד למשפחתו היקרה, לחבריו בממשלת ישראל ולמדינת ישראל".

יושב ראש מפלגתו, נפתלי בנט, אמר: "אורי, אחי הגדול, היה איש של חיבור. הוא חיבר בין הילדים שלהם הוא כתב, לבין הקשישים שלהם הוא דאג. הוא חיבר בין הציבור הדתי שממנו הוא מגיע, לבין הציבור החילוני שאליו הוא דיבר. אורי ידע לחבר בעזרת הומור, אבל גם ידע להגיד: 'עכשיו אני לא צוחק, עכשיו זה ברצינות'".
שר אורי אורבך פטירה ממשלה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד