ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
המינוי יפסל?

העימות עולה שלב: בג"ץ ידון במינויה של מנכ"לית חדשות 13

עובדי חברת החדשות טוענים בין היתר, כי העילה להתערבות בית המשפט במינוי היא העובדה ש-40% ממניותיה של חדשות 13 מוחזקות בידי הציבור והיא משדרת מכוח רישיון שלטענתם "תנאיו הופרו"

העימות עולה שלב: בג"ץ ידון במינויה של מנכ"לית חדשות 13
אולפן חדשות 13 צילום: משידורי הערוץ

בית המשפט העליון החליט היום (ראשון) כי ידון בעתירת ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים נגד מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ למנכ"לית חברת חדשות 13. בכך נדחתה בקשת החברה למחוק את העתירה על הסף.

בנוסף, חברת החדשות, המדינה וברקוביץ נדרשים להשיב בתוך שבוע לבקשותיהן של מועצת העיתונות ועמותת 'הצלחה' להצטרף להליך במעמד של ידידי בית המשפט.

יו"ר ועד עובדי חברת חדשות 13 והפרשן הכלכלי של הערוץ, מתן חודורוב ברך על ההחלטה וכתב: "נמשיך לנהל במחויבות גדולה את המאבק על עצמאות חברת החדשות, הבית העיתונאי של כולנו ואנו מצפים להשמיע את טיעונינו בפני ההרכב הנכבד".

כזכור, ועד העובדים ב'חדשות 13' מסרב לקבל את מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ', לשעבר חברת כנסת ויו"ר הרשות השנייה שמונתה לתפקיד מנכ"לית והעורכת הראשית של 'חדשות 13'. רובם הגדול לא מקיימים איתה קשר מאז נכנסה לתפקידה ומחרימים אותה בכל דרך אפשרית. כאמור, עובדי חברת החדשות אף הגישו עתירה לבג"ץ כנגד המינוי.

עובדי חברת החדשות טוענים בין היתר, כי העילה להתערבות בית המשפט במינוי היא העובדה ש-40% ממניותיה של חדשות 13 מוחזקות בידי הציבור והיא משדרת מכוח רישיון שלטענתם "תנאיו הופרו".

בתגובה שהגיש לעתירה דירקטוריון 'חדשות 13', נטען מנגד כי "עניינה של עתירה זו אינו חופש העיתונות, אלא ניסיון של עובדי חברה פרטית לסכל מינוי של מנכ"לית לחברה, שנעשה בהחלטה שהתקבלה על ידי דירקטוריון החברה בהתאם לכל דרישות החוק, ואשר לא נפל בו כל פגם. לעתירה אין בסיס, ולעובדים אין זכות לקבוע מי ינהל את החברה שמעסיקה אותם".

חדשות 13 בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}