ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

"ההון האנושי מהמגזר החרדי הוא אחד הגורמים המרכזיים להנעת ההייטק המקומי קדימה"

המדען הראשי, יו"ר רשות החדשנות, ד"ר אלון סטופל שנכנס לאחרונה לתפקידו ביקר במתחם קמא-טק בבני ברק כאורחו של משה פרידמן, מייסד קמא-טק, במטרה לעמוד מקרוב על התקדמות עולם ההייטק החרדי

"ההון האנושי מהמגזר החרדי הוא אחד הגורמים המרכזיים להנעת ההייטק המקומי קדימה"
קמא טק צילום: באדיבות המצלם

על רקע פרסומו של הדו"ח השנתי של רשות החדשנות על מצב ההייטק, שפורסם לפני כחודש, הגיע ד”ר אלון סטופל, המדען הראשי ויו”ר רשות החדשנות לביקור במתחם קמא-טק בבני ברק. ד"ר סטופל, שבשנים שקדמו להגעתו לרשות, שימש כסמנכ״ל ומדען ראשי של חברת אלביט מערכות ובעברו כיהן במגוון תפקידים בכירים במִנהל למחקר ולפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון, הביע את שאיפתה של הרשות לחדשנות, להגדלת שיעור השתלבותם של חרדים בהייטק הישראלי. "ההשתלבות של המגזר החרדי בהייטק  חשובה ביותר להמשך  מימוש הפוטנציאל של הענף בשנים הבאות", אמר.

בביקור שקיים יו"ר רשות החדשנות, פגש ד"ר סטופל, שהיה אורחו של משה פרידמן – שורה של אנשי הייטק חרדים, וקיבל סקירה מקיפה של שורה של תוכניות הן כאלו שנועדו לעזור ליזמים לחרדים המקימים חברות הייטק והן כאלו שנועדו להכשיר נשים חרדיות להשתלב בקדמת עולם ההייטק.

קמא-טק זכתה בשנים האחרונות בכמה מכרזים של רשות החדשנות להכשרה של כח אדם איכותי בתחומי הטכנולוגיה המתקדמים ביותר הן תחום הבינה המלאכותית והן תחום השבבים, תחומים שנמצאים בליבת הטכנולוגיה העולמית והם מנועי הצמיחה של ההייטק בשנים האחרונות.

במהלך הדיון עלו שורה של רעיונות כיצד ניתן לקדם את עולם ההייטק החרדי, לסייע ליזמים חרדים נוספים וכן קידום של עוד אלפי נשים החרדיות במיטב מקצועות הטכנולוגיה.

"מאוד התרשמתי מההון האנושי שפגשתי, מהכשרון, מהיצירתיות ומהיזמות", אמר ד"ר סטופל. " מיצוי ההון האנושי מתוככי האוכלוסיה החרדית הוא אחד המהלכים החשובים ביותר להנעת ההייטק המקומי קדימה - זוהי שעת רצון לשינויים גדולים.  מיצוי טוב יותר את ההון האנושי - במגזר החרדי, כמו ביתר האוכלוסיות שנמצאות בתת ייצוג, זהו אתגר מרכזי ויעד של רשות החדשנות כמו גם של מדינת ישראל כולה".

משה פרידמן, מנכ"ל ומייסד קמא-טק ציין כי "החזון שלנו הוא לעזור ליזמים חרדים לבנות חברות גדולות וכן לסייע לבוגרות הסמינרים להיכנס למיטב חברות הייטק, בתפקידים הטובים ביותר מבלי לוותר על קוצו של יו"ד בהליכותיהן ואורחותיהן - ומאידך, להתפרנס ממשכורת מכובדת שתעניק להן את הפוטנציאל הממשי להחזיק בתים של תורה. אנחנו מאד מוקירים ומעריכים את השותפות הפוריה עם רשות החדשנות לאורך השנים, ובטוחים שנעשה עוד דברים טובים ביחד בעזרת השם יחד עם יו"ר הרשות החדש ומברכים אותו שיצליח בתפקידו".

קמא טק אלון סטופל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}