י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
התביעה נדחתה

בית המשפט קבע: עיתונאי 'הארץ' שיקר - "לא ראה את האירוע"

תביעת לשון הרע שהגישו אנשי חומש נגד עיתונאי 'הארץ' גדעון לוי נדחתה, מאחר ולא כוונה לאדם ספציפי. עם זאת לגופן של הדברים ביהמ"ש קובע כי בניגוד למה שכתב, לוי לא נכח באירוע שתיאר

בית המשפט קבע: עיתונאי 'הארץ' שיקר - "לא ראה את האירוע"
עיתונאי 'הארץ' גדעון לוי צילום: פלאש 90

בית משפט השלום בבת ים קבע שעיתונאי 'הארץ' זוכה פרס סוקולוב, גדעון לוי שיקר כאשר פרסם: "הייתי כמה פעמים בחומש וראיתי את האנשים, וראיתי איך הם מתנהגים, וראיתי פלסטיני שאנשי חומש תלו אותו על עץ ושרפו לו את הרגליים".

בית המשפט קבע כי "בפועל התברר כי לא ראה את האירוע, אלא אך שוחח עם הנער הפלשתיני. מהראיות בתיק לא הוכח כי האירוע התרחש. הנער לא הובא לעדות, מבלי שניתן טעם מספק לכך. הראיות שהוצגו בתיק אינן תומכות בגרסת הנתבע".

עוד נכתב כי גדעון לוי לא הוכיח "אמת דיברתי" וכי גם לא עומדת לו הגנת תום הלב.

ישיבת חומשברית מילה במחסום חומשצילום: ישיבת חומש

"לא פנה לקבל את תגובת מי מאנשי חומש ואף לא את תגובת צה"ל. בפרסום זה הנתבע לא ציין כי עסקינן בטענה של הנער או כי קיים חשד למעשה החמור, אלא אמר כי הוא ראה שכך היה. לאור זאת, הרי שלא מצאתי כי הנתבע זכאי לחסות תחת הגנת תום הלב".

התביעה עצמה נדחתה בגלל שלשון הרע של גדעון לוי לא יוחסה לאדם ספציפי: "הסיבה בגינה מצאתי לדחות התביעה היא שמצאתי כי עסקינן בטענות ללשון הרע נגד ציבור או חבר בני אדם שלא ניתן ליחסה לתובעים או לאדם אחר באופן ספציפי, וכי לא מצאתי שהצופה הסביר יסבור שהנתבע ייחס למי מהתובעים את הפרסומים".

כתב 'כאן' לענייני משפט, אבישי גרינצייג שפרסם את קביעת ביהמ"ש הוסיף לקינוח וכתב: "עיתונאי שכל הקריירה שלו מבוססת על ״מישהו סיפר לי משהו, לא בדקתי אבל תסמכו עליי שזו האמת".

חומש גדעון לוי תביעת לשון הרע הארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד