י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
לאחר מאבק ממושך

נקבע מותו של גבר בן 26 שנדבק ב"אמבה אוכלת מוח"

בית החולים בלינסון הודיע כי נקבע מותו של גבר בן 26 שנדבק ב"אמבה אוכלת מוח". אתמול הוחמר במצבו של הצעיר שנדבק באמבה "נגלריה פאולרי" והיום רופאי בית החולים נאלצו לקבוע את מותו

נקבע מותו של גבר בן 26 שנדבק ב"אמבה אוכלת מוח"
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר מאבק מתמשך של הצוות הרפואי על חייו של המטופל בן ה-26 שנדבק באמבה "נגלריה פאולרי", נאלצו הרופאים בבלינסון לקבוע את מותו. 

מבלינסון נמסר: "מרגע האשפוז, השתמשו הצוותים הרפואיים בכל העומד לרשותם, כולל טיפול תרופתי והתערבויות כירורגיות במטרה להציל את חייו של המטופל, אך מצבו הוסיף להתדרדר. יהי זכרו ברוך".

הצעיר אושפז ביום שלישי האחרון בבית חולים השרון עם תסמיני חום, כאבי ראש והקאות כשהוא בהכרה מלאה. מצבו התדרדר במהירות והופיעו תסמינים נוירולוגיים. בבית החולים השרון ביצעו סדרת בדיקות מהירה ומקיפה והגיעו לאבחנה הנדירה שבעקבותיה הועבר ביום רביעי לבית החולים בלינסון, שם אושפז בטיפול נמרץ במחלקה הנוירוכירורגית.

המחלה נחשבת לנדירה וסיכויי ההחלמה נמוכים ביותר. התסמינים כוללים חום, בחילות והקאות, כאבי ראש וצוואר נוקשה. רוב הנדבקים מתים בתוך 10-5 ימים מהופעת התסמינים וסיכויי ההישרדות מוערכים ב-10% בלבד.

מטעם משרד הבריאות נמסר כי ככל הנראה הצעיר נדבק בחוף גיא בכינרת. משרד הבריאות ביצע בדיקה תברואתית בבריכות בחוף גיא, ונמצא כי התנאים התברואתיים שם תקינים ובדיקות המים הראשוניות (בדיקת רמת כלור, עכירות המים וחומציות) תקינות.

אמבה בית החולים בלינסון משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד