ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
שימו לב

חברת טעינת הרכב החשמלי עוברת שינוי חשוב

אם יש לכם רכב חשמלי שימו לב: מבנה הבעלות בחברת הטעינה הזאת עומד להשתנות. החברה נחשבת לאחת הראשונות שנכנסו לישראל בתחומי הרכב החשמלי ומפעילה כיום רשת נרחבת של עמדות טעינה ציבוריות

חברת טעינת הרכב החשמלי עוברת שינוי חשוב
עמדת טעינה לרכב חשמלי של ג'ינרג'י - מודל הבעלות ישתנה צילום: ג'ינרג'י

חברת טעינת הרכב החשמלי ג'ינרג'י עוברת שינוי חשוב: לפי פרסומי פריסבי, לשעבר קבוצת קרסו, לבורסה, היבואנית (המייבאת כיום לישראל לא מעט מותגי רכב כולל צ'רי ורנו) הקבוצה תרכוש את חלקה של חברת OPC שבבעלות עידן עופר בחברת הטעינה הישראלית ג'ינרג'י.

אם יש לכם רכב חשמלי, כנראה שאתם מכירים את ג'ינרג'י היטב: החברה נחשבת לאחת הראשונות שנכנסו לישראל בתחומי הרכב החשמלי ומפעילה כיום רשת נרחבת של עמדות טעינה ציבוריות. ג'ינרג'י עצמה הוקמה על ידי איש העסקים רן אלויה לפני מעל עשור, ולפני כמה שנים נכנסה OPC של עידן עופר ורכשה 51% מג'ינרג'י. למי שזוכר, זה לא הקשר הראשון של עידן עופר עם הרכב החשמלי: בשעתו פעלה בישראל חברת "בטר פלייס" שמכוניות חשמליות מתוצרתה עדיין נוסעות בכבישי ישראל. בטר פלייס הפכה לחלק מההיסטוריה וכיום כל מה שנותר ממנה הוא תחנות הטעינה שלה שעומדות ברחבי הארץ ללא שימוש.

לפי הדיווח של יבואנית הרכב לבורסה, העסקה בוצעה בסכום שאינו משמעותי, כלומר מדובר בעשרות מיליוני שקלים, סכום קטן ביחס למה ש-OPC השקיעה בשעתו ברכישת 51% מג'ינרג'י. בהקשר הזה אנו נזכיר שהרכישה של החלק של OPC הופך את פריסבי לעוד גוף גדול בענף הרכב שנכנס לתחום הטענת הרכבים: לקבוצת שלמה יש את אפקון, קבוצת יוניון מחזיקה את EV EDGE ויבואנים נוספים כמו כלמוביל הודיעו כי גם הם משקיעים בתחומי טעינת הרכב החשמלי.

ג'ינרג'י טעינה חשמלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}