ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
רכבים עם כריזה

התרחיש המלחיץ למלחמה בצפון: "אתם לבד, אל תצפו לסיוע. אף אחד לא יבוא לעזור לכם"

בכנס שנערך עבור ראשי מועצות בצפון לקראת אפשרות של הסלמה באזור סיפרו המשתתפים על תחזית שחורה: "אמרו לנו אתם לבד, אף אחד לא יבוא לעזור לכם". להיערך להתקפות בלתי פוסקות על העורף הישראלי שיפגעו באספקת האנרגיה והתשתית

התרחיש המלחיץ למלחמה בצפון: "אתם לבד, אל תצפו לסיוע. אף אחד לא יבוא לעזור לכם"
הפסקת חשמל. אילוסטרציה צילום: Hassan Jedi/Flash90

תרחיש העלטה שהציג שאול גולדשטיין מנכ"ל חברת נגה לניהול מערכת החשמל הסעיר את המדינה וגרר גל הכחשות ואף דרישה לפטר אותו מתפקידו. אלא בפועל מתברר שזהו רק קצה הקרחון. ראשי רשויות בישראל עודכנו בתרחיש הקיצון שצופים בפיקוד העורף וברשות החירום הלאומית, מה שדורש מהם להיערך להתקפות בלתי פוסקות על העורף הישראלי שיפגעו באספקת האנרגיה והתשתית.

"דיברו אלינו באופן ישיר. בשלב הראשון אמרו לנו, אתם לבד. אל תצפו לסיוע. אף אחד לא יבוא לעזור לכם", אומר יוסי נבעה ראש עיריית טבריה לישראל היום.

"אנחנו צריכים לשנות פאזה. אם מדברים על שהייה במקלט של 24 עד 72 שעות, לא שמעתי על זה עד עכשיו. אמרו לנו אין אינטרנט, אין חשמל, אין התראות. אנחנו מכינים רכבים עם כריזה. הראו לנו את כל התרחישים, אבל אנחנו מקווים שלא נגיע לשם. אנחנו נשדרג את מערך המתנדבים שלנו. יש אצלנו גם 7000 מפונים שנצטרך לדאוג להם. אנחנו נערכים גם לחלוקת מזון. נעשה התאמות לכל התרחישים שהציגו לנו".

גם אייל שמואלי, ראש מועצת כפר ורדים מתכונן לתרחיש: "אנחנו אי בודד, מתכוננים לשבוע להיות לבד".

בישראל היום דווח, כי מעריכים שיהיו הפסקות חשמל נרחבות ושיבושים באספקת החשמל למשך עד 72 שעות. שיבושים באספקת אינטרנט ושירותים טלפוניים למשך 24 שעות עד יומיים. המשמעות. התושבים לא יקבלו התרעות על ירי טילים. מערכות הכריזה ביישובים לא יפעלו. האזעקות ישמעו באמצעות רכבי כריזה – וצופרים ישנים שיופעלו ביד.

בנוסף נערכים לשיבוש באספקת המים. הרשויות נדרשו להערך לאספקת מים לתושבים למשך עד שבוע ימים. דרישה מאזרחים עד אזור מרכז הארץ לשהות במרחבים מוגנים עד 72 שעות ברציפות כולל שהייה בחניונים תת קרקעיים ומקומות הגנה שמופו במסגרת תכנית "עיר מקלט" של מרכז השלטון המקומי. שיבושים באספקת המזון. הערכות לעומס על בתי החולים. תנועה של אזרחים שיתפנו עצמאית מהצפון לאזור הדרום והמרכז.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל מתכונן למגוון תרחישים ופועל כל העת לחיזוק המוכנות בגזרות, תוך התמקדות בגזרה הצפונית כתרחיש עתידי אפשרי. כחלק מכך, פיקוד העורף מקיים שיח מתמיד ורציף עם הרשויות ופועל בתיאום מלא עימן בשגרה ובחירום. נדגיש, כי צה״ל בכלל ופיקוד העורף בפרט ימשיכו לסייע לרשויות המקומיות בכל תרחיש. לא נפרט על תוכניות אופרטיביות."

הפסקות חשמל חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד