ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
העתירה התקבלה

בזכות הסבתות: נסגר חשבון התרומות של הימין הקיצוני

המפלגה הימנית הקיצונית עם זיקה לנאצים, "האלטרנטיבה לגרמניה" חייבת כעת לחפש בנק חדש, לאחר שארגון "סבתות נגד הימין הקיצוני" הביא לסגירת חשבון הבנק של המפלגה

בזכות הסבתות: נסגר חשבון התרומות של הימין הקיצוני
גרמניה צילום: pixabay

חשבון התרומות של מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) נסגר בסוף השבוע לאחר שפעילים אספו חתימות בעצומה נגד המפלגה בעלת שורשים נאציים. כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים ביום חמישי.

היוזמה האזרחית Omas gegen Rechts, שמתורגמת ל"סבתות נגד הימין הקיצוני", אספה יותר מ-33,000 חתימות בעצומה מקוונת, אותה העבירו לאחר מכן לבנק Berliner Volksbank וקראו לבנק לסגור את חשבון התרומות של המפלגה.

הבנק אישר לתאגיד השידור הציבורי DW, כי פגש את הפעילים וקיבל את עתירתם, אך לא יגיב על מצב החשבון בשל כללי הפרטיות. עם זאת, קישור באתר מפלגת ה-AfD שמפנה את התומכים לתרום כסף לחשבון, בהודעתם הם גם הודו לבנק מברלין ולעותרים על "ניצחונם".

ארגון Omas gegen Rechts היא פלטפורמה אזרחית שנוסדה בפייסבוק בנובמבר 2017 על ידי מוניקה זלצר. הם פועלים ברחבי גרמניה וחשבונות המדיה החברתית שלהם צברו עשרות אלפי עוקבים, המתנדבים שם הם סבים וסבתות שהקימו ארגון מיוחד שמעודד מבוגרים להצטרף אחיהם נגד הימין הקיצוני.

סוכנות הידיעות הגרמנית DPA דיווחה כי העברות לבנק עדיין אפשריות בתוך תקופת מעבר שבמהלך התקופה החשבון עדיין יהיה נגיש.

גרמניה ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד