י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
סיכום חדשות השבת

התקדמות במו"מ לעסקת חטופים; נשיא חדש לאיראן

בחמאס מודים לראשונה שהסירו את הדרישה מישראל להתחייבות מראש להפסקה של המלחמה | בתקיפת רכב בעומק לבנון נהרג בכיר צבאי בחיזבאללה | מסעוד פזשכיאן, המועמד הרפורמיסט באיראן, ניצח בבחירות לנשיאות | סיכום חדשות השבת

התקדמות במו"מ לעסקת חטופים; נשיא חדש לאיראן
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

סיכום חדשות השבת:

● התקדמות משמעותית במגעים לעסקת החטופים: בחמאס מודים לראשונה שהסירו את המכשול המרכזי לעסקה, דרישתו מישראל להתחייבות מראש להפסקה של המלחמה ברצועת עזה תמורת שחרור חטופים.

● בתקיפת רכב בעומק לבנון נהרג לפי דיווחים מיסם אל-עאטר, בכיר צבאי בחיזבאללה, שעובד בתחום הטילים.

● אלמוג מאיר ג'אן אמר בסרטון שהוקרן בכיכר החטופים, בפעם הראשונה בפומבי: "חשוב שנגיע לעסקה, כדי שכל האימהות יוכלו לחבק את הילדים שלהן כמו שאני מחבק את אמא שלי עכשיו".

● מסעוד פזשכיאן, המועמד הרפורמיסט באיראן, ניצח את המועמד הקיצוני סעיד ג'לילי. פזשכיאן הביע נכונות גדולה יותר לקיים שיח עם המערב בין היתר על הסכם הגרעין.

● שר ההגנה האמריקני אוסטין אמר בשיחתו עם שר הביטחון גלנט: "מביעים תמיכה חזקה במאמצים המתמשכים להשלים הסכם הפסקת אש ושחרור בני ערובה - ההזדמנות המבטיחה ביותר להחזיר את כל החטופים הביתה בשלום".

● רצף אזעקות נשמעו במהלך השבת באזור הגליל, בין היתר ביישובי אצבע הגליל ובקריית שמונה. דובר צה"ל עידכן כי בשל הירי נפצעו שני חיילי צה"ל באורח קל.

● הפלסטינים דיווחו על 14 הרוגים ועשרות פצועים בתקיפה ישראלית בבית ספר של אונר"א בנוסייראת.

● כוחות צה"ל נכנסו למחנה הפליטים בלאטה שבשכם כחלק מפעילות יזומה נגד יעדי טרור. במהלך הפעילות חמושים פתחו בירי לעבר הכוח, שהשיב באש לעברם.

● גורם בכיר בחמאס אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "בהצעה המתוקנת להסכם נכתב ששחרור החטופים, בהם גם גברים וחיילים, יחל במהלך 16 הימים שלאחר שלב א'". 

● כוחות צוות הקרב החטיבתי 7 נלחמים בפיקוד אוגדה 98 בשכונת שג'אעיה. במהלך הפשיטות במרחב שג'אעיה, הכוחות איתרו פירים תת קרקעיים והחרימו אמצעי לחימה ורקטות ארוכות טווח המעידים על ניסיון מחודש של האויב להתבסס במרחב.

עסקת חטופים איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}