ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
עבודה רוסית?

פייק מסוכן בגרמניה: חזיר עטוף בדגל פלסטין במסגד בברלין

בגרמניה הכחישו פרסום באתר המתחזה לגוף חדשותי לפיו במסגד בברלין נמצא ראש חזיר עטוף בדגל פלסטין ועליו הכיתוב "אוקראינה תומכת בישראל". בגרמניה דווח כי רוסיה כנראה שואפת להסית מוסלמים בגרמניה נגד אוקראינה

פייק מסוכן בגרמניה: חזיר עטוף בדגל פלסטין במסגד בברלין
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

אתר בשפה הגרמנית פרסם בסוף השבוע ידיעה שקרית כי במסגד בברלין נמצא ראש חזיר עטוף בדגל פלסטין ועליו הכיתוב "אוקראינה תומכת בישראל". משטרת ברלין הכחישה את הדיווח. לפי הערכות, מדובר בניסיון רוסי לערער את היציבות בגרמניה. בגרמניה דווח כי רוסיה כנראה שואפת להסית מוסלמים בגרמניה נגד אוקראינה.

עד יום חמישי האחרון, איש מעולם לא שמע על "הברלינר ווכענצייטונג". כעת מופץ ברחבי העולם מאמר באתר החדש שאיש לא מכיר, ככל הנראה כדי לעורר זעם במיוחד בקרב מוסלמים, האתר הוא חלק ממסע פרסום עולמי חדש של דיסאינפורמציה רוסי המכוון לאתרי חדשות מקומיים כביכול. והמטרה היא אוקראינה.

האתר (Berliner Wochenzeitung), שהוא בכלל לא עיתון, הפיץ ביום חמישי האחרון את הדיווח השקרי, משטרת ברלין הכחישה את הדיווח, "המקרה לא קיים", אמר דובר המשטרה לאתר הגרמני t-online.

בדיווח נטען כי אוקראינים ביצעו את המעשה לכאורה כדי לתמוך בישראל. בדיווח נטען עוד כי ראשו של החזיר היה עטוף בדגל פלסטין. על הדגל כתוב הביטוי "אוקראינה עומדת לצד ישראל". הניסוח נשמע כאילו תורגם לגרמנית משפה אחרת, וכך גם חלקים אחרים בטקסט.

אתר החדשות כביכול נוצר כנראה במיוחד עבור הדיווח השקרי. יש שם עוד כמה טקסטים עדכניים. ב-18 ביוני העמוד עדיין היה ריק לחלוטין, ב-23 ביוני הייתה רק תמונה של כלב.

חלק מהמאמרים הזמינים כעת נוצרו ככל הנראה על ידי בינה מלאכותית מטקסטים מאתרי חדשות אחרים. הם קלים לקריאה. הכתבה על ראש החזיר, לעומת זאת, בולטת בגלל הניסוח המגושם שלה.

בכאן חדשת דווח, כי גורמים בישראל העוקבים אחר הפעילות הרוסית במדינות אירופה העריכו כי במידה גבוהה של סבירות מדובר בפעולה של גורמים הפועלים מטעם רוסיה במטרה לערער את היציבות באירופה.

גרמניה רוסיה מלחמת חרבות ברזל אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}