ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הפיגוע בכרמיאל

"אתה חסר לנו": אימו של החייל בהספד קורע לב

איליה בן ה-11, אחיו הקטן של אלכסנדר מירר בבכי. האם אולגה נשאה דברים בלב שותת דם: "אני לא רוצה אותך גיבור, רוצה אותך לידי בבית"

"אתה חסר לנו": אימו של החייל בהספד קורע לב
סמל אלכסנדר יקימינסקי הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

אלפים ליוו היום (שישי) למנוחות את סמל אלכסנדר יקימינסקי הי"ד בן ה-19, שנפל בפיגוע בקניון חוצות בכרמיאל. יקימינסקי הי"ד נטמן בחלקה הצבאית בבית העלמין בנהריה. שר התפוצות עמיחי שיקלי השתתף בהלוויה. 

איליה בן ה-11, אחיו הקטן של אלכסנדר מירר בבכי. האם אולגה נשאה דברים בלב שותת דם: "אני לא רוצה אותך גיבור, רוצה אותך לידי בבית".

"אין מילים לתאר את הכאב הגדול של המלחמה", אמרה האם. "כולם אהבו את אלכסנדר. המורים, המחנכים, תמיד הבן שלי היה מקובל. כשהתגייסת פרצה המלחמה, היית במשבר, לקחת את עצמך בידיים והמשכת את הדרך. אמרת לי 'אולי אחרי הצבא אמשיך לשירות קבע', ואז הבנתי שלא רע לך והמשכת. הרגשנו אותך בבית, אחיך ואבא שלך מתגעגעים אליך מאוד, אתה חסר לנו". 

סא"ל עומר בר לב, מפקד גדוד 71 שבו שירת אלכסנדר, ספד: "גם ברגעיך האחרונים חתרת למגע מול האויב. כולנו בגדוד מאמצים את משפחתך אלינו בכאבם הכבד מנשוא, אתם חלק בלתי נפרד מאיתנו. תודה לך אלכסנדר על האדם שהיית, לעד תישאר חלק בלתי נפרד מאיתנו".

ליאת, המחנכת של אלכסנדר, ספדה: "היית צנוע, תלמידים כיבדו אותך, היית אהוד על כולם. אתה גיבור שלנו, הצלחת להתעשת ולהגיב בירי. אתה גיבור ישראל, לנצח תישאר בליבנו". 

כזכור, הפיגוע בכרמיאל התרחש ביום רביעי בשעות הבוקר, כאשר המחבל המחבל ג'ואד רביע מהיישוב נחף התנפל על יקימינסקי הי"ד ועל חברו סמל נתן שמעון אבני, דקר ופצע אותם. השניים פתחו באש ואבני הצליח לחסל את המחבל. 

דוד כהן, פלאש 90זירת הפיגוע בכרמיאלצילום: דוד כהן, פלאש 90

אלכסנדר יקימינסקי פיגוע מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד