ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
דיבר נגד פועלים ערבים

הגר"מ מאזוז: "אנחנו היום בארץ ישראל, כמו בעדת קרח" 

ערב שבת קרח: ראש הישיבה הגר"מ מאזוז בהתייחסות למצב השורר כיום בארץ "אנחנו בארץ ישראל, כמו בעדת קרח. אין שלום. אין ברכה. אין אחדות. אפי' הערבים אמרו: "לא צריך להילחם בהם, כי הם לבדם מכלים את עצמם". בדבריו מתח ביקורת על תופעת העסקת פועלים ערבים בבניה: "בעבר מי שמביא ערבים לבנות לו, אומרים לו: "זו עבודה זרה!", רק יהודי. היום מלכתחילה כל העובדים ערבים" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנחנו היום בארץ ישראל, כמו בעדת קרח" 
ראש הישיבה הגר"מ מאזוז צילום: כסא רחמים

בדברי תורה שנשא ראש הישיבה הגר"מ מאזוז לקראת השבת הקרובה. התייחס ראש הישיבה לקיטוב והפילוג השורר כיום ברחובות. זאת בצל פרשת השבוע, פרשת קרח. "רבותי, פרשת קרח זה סמל לויכוחים ולמריבות" פתח הגר"מ מאזוז את דבריו, ועבר לספר מעשיה הקשורה לפרשת השבוע.

ראש הישיבה הגר"מ מאזוז בדברי חיזוק צילום: כסא רחמים

ראש הישיבה המשיך והתייחס למצב כיום: "אנחנו בעוונות הרבים, היום נמצאים בארץ ישראל כמו בעדת קרח. אין לנו שלום. אין לנו ברכה. אין לנו אחדות. אין לנו שום דבר... אנשים מתפללים, ואין לנו מי ששומע אותנו, כאילו אומרים: "אתם לא בסדר". אפילו הערבים אמרו: "אנחנו לא צריכים להלחם ביהודים, כי הם לבדם מכלים את עצמם".

"למה הגענו לזה?" תהה הגר"מ מאזוז, וחזר ושאל "למה? למה הגענו לדבר הזה? לפני מאה שנה, כולם היו עוזרים אחד לשני. כל אחד ואחד, עוזר לשני". 

כהמשך לכך העביר ראש הישיבה ביקורת על העסקת פועלים ערבים בבניה, תופעה שנפוצה כיום והתרחבה רבות בארץ "פעם מי שהיה מביא ערבים לבנות לו בבית, היו אומרים לו: "זו עבודה זרה!". עבודה זרה - זה שאתה מביא אדם זר, שיעבוד לך בבית. "לא, רק יהודי!". "אבל יהודי לוקח יקר", יהיה יקר, אבל רק יהודי! והיום מלכתחילה כולם ערבים. כל הזמן ערבים עובדים ועובדים. בבית הכנסת, עובדים. בכל מקום, עובדים".

ראש הישיבה סיים: "ה' יתברך יפתח לנו את העיניים, ונפסיק את השנאה הזאת. את הויכוחים האלה. את הקמצנות הזאת. העיקר הוא שכל אדם ישמח שהוא עושה טוב לחבר שלו. ובזה נזכה לגאולה השלימה", חתם הגר"מ מאזוז.

 
הרב מאיר מאזוז פרשת קרח פועלים ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד