ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
מרגש

הרופאים שטיפלו בליאורה ארגמני מדברים: "התקווה החזיקה אותה"

מטרת-העל של ליאורה הייתה לראות את בתה בחיים, מספרים שני רופאים בכירים שטיפלו באם, ומציינים כי מעולם לא נתקלו בסיטואציה קשה ומורכבת שכזו

הרופאים שטיפלו בליאורה ארגמני מדברים: "התקווה החזיקה אותה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

ביום שלישי השבוע הלכה לעולמה ליאורה ארגמני ע"ה, אמה של החטופה נועה ארגמני שהוחזרה לישראל ב'מבצע ארנון', מבצע חילוץ הירואי שנקרא על שמו של פקד ארנון זמורה הי"ד, שנפל במהלכו. האם ארגמני, שחלתה בסרטן עוד לפני חטיפתה של נועה, נפטרה זמן לא רב אחרי שזכתה לראות את בתה חוזרת הביתה בחיים.

בראיון לאתר ynet, מספרים הרופאים שטיפלו באם, כי התקווה לראות את נועה שבה הביתה, החזיקה את ליאורה ע"ה במצבה הסופני.

מטרת-העל של ליאורה הייתה לראות את בתה בחיים, מספרים שני רופאים בכירים שטיפלו באם, ומציינים כי מעולם לא נתקלו בסיטואציה קשה ומורכבת שכזו.

"ליאורה הייתה אצלנו בטיפול מסתיו 2022 והיא תמיד באה לביקורים עם נועה", מספר ד"ר פליקס בוקשטיין, מנהל השירות הנוירו-אונקולוגי באיכילוב, "התרשמתי שזו משפחה מדהימה. ממש לקראת 7 באוקטובר חלה החמרה ובפעם האחרונה שליאורה ביקרה אצלנו יחד עם נועה זה היה יומיים או שלושה לפני האסון (וחטיפת נועה)".

"ליאורה כבר הייתה מאוד חולה, ולמרות המחלה כמובן אפשר היה להרגיש את הדאגה הקשה שלה לבתה. ייתכן שהסיטואציה החמירה את המחלה שלה", מוסיף ד"ר בוקשטיין: "שאלתי את ליאורה והתעניינתי מה המשפחה יודעת, וכל הזמן דיברו על התקווה שהן ייפגשו שוב". 

עוד הוסיף וסיפר בוקשטיין בראיון ל-ynet: "לפני חזרתה של נועה מצבה של ליאורה כבר החמיר, אבל היא בהחלט התעניינה ושאלה. היה אפשר להבין שזה מה שמחזיק אותה בחיים. לצערי כשנועה חזרה המצב של ליאורה כבר היה לא טוב אך נועה בהחלט הייתה מעורבת. היא ביקרה כל יום אצל אמה והייתה הרבה שעות ליד מיטתה. לצערי זה לא לקח הרבה זמן מאז שהיא חזרה עד שליאורה הלכה לעולמה". 

פרופ' עידו וולף, מנהל המערך האונקולוגי באיכילוב סיפר: "הסיפור הזה נגע בכל אחד ואחת מאיתנו. הייתה התרגשות אדירה כשזה קרה. באונקולוגיה לא תמיד הסיפורים נגמרים טוב. כאן היה משהו משמח".

ביום שלישי התקיימה הלוויתה של האם. בתה נועה נשאה הספד שלא הותיר עין אחת יבשה: "אמא שלי, חברה שלי, האדם הכי יפה וחכם. אני עומדת היום ומנסה לעכל מה קרה. כנגד כל הסיכויים זכיתי להיות איתך ברגעים האחרונים ולשמוע את המילים האחרונות. תודה שהיית חזקה והחזקת מעמד כדי שאוכל לראות אותך לפחות עוד פעם אחת, ושאבא לא יישאר לבד. תודה על 26 שנה שהיית לצדי. היית מודל לחיקוי".

נועה ארגמני ליאורה ארגמני מבצע ארנון השבעה באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד