ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
סוער בישיבת הקבינט

ראש המוסד ימריא לקטאר, בן גביר איים על נתניהו: "אתה תישאר לבד"

השר לביטחון לאומי זעם על הישיבה המצומצמת שהתכנסה אחרי הקבינט: "אתם מדירים חצי מיליון איש, בסוף תישארו לבד" | על רקע יציאת ראש המוסד לקטאר: בישראל חוששים - סוגיות משמעותיות יכולות להכשיל את המשא ומתן

ראש המוסד ימריא לקטאר, בן גביר איים על נתניהו: "אתה תישאר לבד"
בן גביר ונתניהו במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זעם אמש (חמישי) במהלך דיון הקבינט על ראש הממשלה נתניהו, בשל אי-נוכחותו בדיונים המצומצמים. זאת, ברקע ההתקדמות לעסקת חטופים.

יצויין כי חרף ההתקדמות במגעים ותשובת חמאס, בישראל עדיין קיים חשש כי העסקה עשויה להתפוצץ. בירושלים סבורים כי גם כעת יש סוגיות משמעותיות שיכולות להכשיל את המשא ומתן.

"אני מבין שמיד אחרינו מתכנסת הישיבה האמיתית", עקץ בן גביר את ראש הממשלה במהלך הדיון. "אנחנו כאן קישוט ואחרי שנסיים אתה וגלנט יושבים עם ראשי מערכת הביטחון וסוגרים דברים. אנחנו תפאורה".

בן גביר הוסיף: "אומר לך ראש הממשלה שאם אתה מקבל החלטות לבד, זה על אחריותך וגם תישאר לבד. לא בחרו בי חצי מליון אנשים כדי שאשב בממשלה אבל מי שיכריע יהיו ראשי מערכת הביטחון".

שרת המודיעין גילה גמליאל הגיבה לשר בן גביר: ״אתה מאיים״. השר בן גביר השיב לה: "אני לא מאיים זו מציאות. אם מחליטים לבד שלא יצפו ממני אחר כך להחזיק הממשלה".

מזכיר הממשלה ציין כי ״תמיד היה מטבחון״ ולסיום השיב לו השר בן גביר: ״ואם אני לא שותף למטבחון זה אומר שאתם מדירים חצי מליון איש. בסוף תשארו במטבח לבד״.

בהמשך הדיון בקבינט התפתח עימות בסוגיית הלחימה בצפון. הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי אמר: "שואלים למה אנחנו עושים את הסיכולים הממוקדים בצפון".

השר בן גביר תקף: "מי שואל אותך את השאלות המוזרות הללו? השאלות שאני שומע הפוכות לגמרי. למה כל יום צה"ל לא מחסל עשרות או מאות מחבלים בצפון? למה לא יותר?". הרמטכ"ל השיב: "אני שומע את את כל הצדדים ומכל הכיוונים".

השר אלי כהן פנה לרמטכ״ל ואמר: "בוא למטולה ותשמע מה קורה שם. היא מופגזת וכל היישובים הסמוכים בלבנון שלמים והאורות דולקים בהם".

השר בן גביר: "הם הציתו לנו חורש של 81 אלף דונם ואנחנו להם רק 31. נראה לך סביר?".

איתמר בן גביר הרמטכ"ל חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד