י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ביקר בגיהנום

הישראלי שנכנס לאפגינסטן עם טלפון חדש ללא זכר לעברית: "אין ג'וקים בחדרים"

הרפתקן ישראלי עם דרכון זר שמתנדב בפעילות הומניטרית, ביקר באפגינסטן. "הטליבאן שולט במדינה ביד ברזל קפוצה" אמר. הוא הוסיף: "אני לא חושב שהם יכולים לדמיין שישראלי מטומטם יגיע מרצונו לגוב האריות"

הישראלי שנכנס לאפגינסטן עם טלפון חדש ללא זכר לעברית: "אין ג'וקים בחדרים"
לוחמי טליבאן באפגניסטן צילום: צילום מסך

הרפתקן ישראלי בן 50, בעל דרכון זר, ביקר במהלך השנה החולפת באפגניסטן במסגרת עבודתו.  הוא סיפר על ביקורו הנדיר בארץ הטליבאן המסוכנת, שאליה אסור לישראלים להיכנס.

"אני אדמיניסטרטור רפואי שמתמחה בהפעלת בתי חולים שדה במסגרת ארגון 'רופאים ללא גבולות'", סיפר ל-Ynet. "ביקרתי באפגניסטן גם לפני 11 שנה, טיפלתי בפליטים אפגנים בכל העולם וגם ביקרתי עם הצלב האדום במתקן המעצר הידוע לשמצה בגואנטנמו, כך שאני מכיר את העם האפגני, ורציתי לראות במו עיניי את השינוי המטלטל שעבר על המדינה לאחר שהאמריקנים נסוגו משם בשנת 2021".

הוא סיפר שהוא אמר למשפחה שהוא נוסע "לאזור המפרץ הפרסי", ויהיה מנותק קשר בגלל פגישות עבודה באזורים נידחים.

הוא סיפר על ההכנות לנבסיעה: "באתי עם טלפון חדש ללא זכר לעברית, הקפדתי לא לגלוש ב-ynet ולא לשלוח וואטסאפ לחברים בישראל. אני רגיל לסגנון חיים כזה. עשיתי ויזה בדובאי ונכנסתי עם דרכון אירופי".

הוא נשאל אם הוא פחד: "המארחים שלי, נציגי מדינה זרה, נתנו לי ביטחונות. למעשה, הביקור כיום באפגניסטן תחת שלטון הטליבאן הוא יותר בטוח מאשר בימים שהכוחות האמריקניים שהו שם, והיו מתקפות טרור של הטליבאן ופשע ברחובות. כיום יחסית שקט שם. אני גם לא חושב שהם יכולים לדמיין שישראלי מטומטם יגיע מרצונו לגוב האריות".

לגבי רמת המלונות סיפר: "המלונות בסדר גמור, יש שירותים נורמליים ותנאי היגיינה נוחים לתיירים, אין ג'וקים בחדרים. המקומיים ברובם הגדול לא יודעים אנגלית".

הוא סיפר כי "אנשי הטליבאן החמושים בכל המחסומים בדרכים מסוגלים לאכול אותך חי. הם איסלאם קיצוני, ומבחינתם אני כופר. היו מקרים שבנקודות בידוק מסוימות הרגשתי שהם מתאספים סביבי כמו להקת זאבים רעבים. הם היו מספרים למדריך שלי שמאוד בא להם להרוג את הכופר ולהגיע לגן עדן, אבל הם מתאפקים כי הם מפחדים מעונש. אלה היו רגעים מאוד לא נעימים. אלה האנשים הכי אכזריים בעולם, הם סוקלים נשים למוות ורוצחים בדם קר. הטליבאן שולט במדינה ביד ברזל קפוצה".

אזהרה: לאפגניסטן אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל. מסוכן מאוד לישראלים לבקר בה, ואין בפרסום הכתבה המלצה לציבור לבקר באפגניסטן. גם אין אפשרות להשיג אוכל כשר.

 

אפגניסטאן טאליבאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}