ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
מפקדי המחדל

ראש אמ"ן שהודיע על פרישה, יישאר בתפקיד? דובר צה"ל מכחיש

דיווח: ראש אמ"ן אהרון חליוה התבקש להמשיך בתפקידו באופן זמני. דובר צה"ל: "תא״ל בינדר צפוי להכנס לתפקיד בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו"

ראש אמ"ן שהודיע על פרישה, יישאר בתפקיד? דובר צה"ל מכחיש
האלוף אהרון חליוה צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בצה"ל מכחישים את הדיווח לפיו הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקש מראש אגף המודיעין הפורש אלוף אהרון חליוה, לדחות את מימוש התפטרותו. 

הבוקר (שישי) פרסם את הדיווח נחום ברנע בידיעות אחרונות. הרקע לבקשה, לפיו הדיווח, הוא התחקירים הראשונים של השבעה באוקטובר, שהגיעו השבוע ללשכת הרמטכ"ל, וחיזקו את הבעייתיות שבמינויו של תת-אלוף שלומי בינדר והובילו למסקנה שנדרש בירור נוסף.

כזכור, מינויו של בינדר, עד עתה ראש חטיבת המבצעים בצה"ל, לראש אמ"ן במקום חליוה עורר תמיהה וביקורת ציבורית רבה, בשל מעורבותו במחדל שהוביל לטבח בחג שמחת תורה ובכאוס שהתרחש בשעות הראשונות שלאחר המתקפה. 

דובר צה"ל הכחיש לחלוטין את הדיווח: "הפרסום לפיו ראש אמ״ן, אלוף אהרון חליוה, התבקש לדחות את פרישתו נוכח התחקירים שמבצע צה״ל, בין היתר בעניין מעורבותו של תא״ל שלומי בינדר, אינו נכון ומשולל כל יסוד", נמסר. "תא״ל בינדר צפוי להכנס לתפקיד ראש אמ״ן בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו".

כזכור, בחודש אפריל הודיע ראש אגף המודיעין, האלוף אהרון חליוה כי ביקש לסיים את תפקידו בעקבות אחריותו הפיקודית כראש אמ״ן באירועי 7/10. 

במכתב התפטרותו כתב חליוה: "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. ‏את אותו יום שחור אני נושא עימי מאז, יום-יום, לילה-לילה. לעד אשא עימי את הכאב ‏האיום של המלחמה".

דובר צה"למכתב הפרישה של חליוהצילום: דובר צה"ל

צה"ל שלומי בינדר אהרון חליוה הרצי הלוי השבעה באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד