ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
כל הנתונים

סקר חדש: מפלגת ימין מאוחדת מרסקת את המחנה הממלכתי והליכוד

מפלגת ימין חדשה שבראשה עומדים בנט, ליברמן וכמה נוספים, מתבססת כמפלגה הגדולה ביותר בפער משמעותי מהליכוד. וגם: הפער בין בנט לנתניהו בהתאמה לראשות הממשלה | הנתונים המלאים

סקר חדש: מפלגת ימין מאוחדת מרסקת את המחנה הממלכתי והליכוד
נפתלי בנט ואביגדור ליברמן בתקופת ממשלת השינוי צילום: Marc Israel Sellem/POO

מפלגת ימין חדשה בראשה עומדים. אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, יוסי כהן, איילת שקד וגדעון סער, מגיעה ל-29 מנדטים ומתבססת במפלגה הגדולה ביותר, כך עולה מסקר 'מעריב' שפורסם הבוקר (שישי) ונערך על ידי מכון 'לזר מחקרים'.

מפלגת הימין בתרחיש כזה מביאה לפער של עשרה מנדטים בינה לבין המפלגה הבאה בתור. 

על פי הנתונים מפלגת הליכוד זוכה ב-19 מנדטים, המחנה הממלכתי עם 16, יש עתיד עם 12, ש"ס עם 9, מפלגת הדמוקרטים (העבודה ומרצ) עם 9, עוצמה יהודית עם 9, יהדות התורה עם 7, חד"ש-תע"ל עם 5 ורע"מ עם 5.

המחנה הממלכתי, היא הנפגעת העיקרית מתרחיש כזה והיא מאבדת שבעה מנדטים. מפלגת הציונות הדתית יורדת על פי הנתונים אל מתחת לאחוז החסימה, עם 2.7% תמיכה.

עוד עולה מסקר "מעריב", שכאשר מצורפת לתסריט הזה מפלגת מילואימניקים בראשות יועז הנדל, המפלגה החדשה מקבלת 6 מנדטים שיגיעו בעיקר ממפלגת הימין המאוחדת (2), מהליכוד ומיש עתיד (מנדט כל אחת) וממתלבטים (2 מנדטים).

בתסריט כזה (שוב, ללא מפלגת הציונות הדתית), מתחזקת האופוזיציה (כולל מפלגת המילואימניקים) לכדי 68 מנדטים, והקואליציה הנוכחית יורדת ל־42 בלבד.

על פי הנתונים, בתרחיש כזה מפלגת ימין מאוחדת 27 מנדטים, הליכוד 18, המחנה הממלכתי 15, יש עתיד 11, הדמוקרטים 9, ש"ס 9, עוצמה יהודית 8, יהדות התורה 7, חד"ש-תע"ל 5 ורע"מ 5. מפלגת הציונות הדתית אינה עוברת את אחוז החסימה אך נמצאת קרוב מאוד אליו עם 2.9%.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה עולה כי הפער בין בני גנץ (43%) לבנימין נתניהו (36%) עומד הפעם על 7% - דומה לזה שהיה בסקר קודם.

בתשובה לשאלה: מי מהשניים, בנימין נתניהו או אביגדור ליברמן, מתאים יותר להיות ראש ממשלת ישראל? התשובות היו: נתניהו 37%, ליברמן 33%, לא יודע 29%.

בתשובה לשאלה: מי מהשניים, בנימין נתניהו או נפתלי בנט, מתאים יותר להיות ראש ממשלת ישראל? התשובות היו: בנט 48%, נתניהו 33%, לא יודע 19%.

בסקר, שהתקיים ב־3־4 ביולי, השתתפו 600 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה עומדת על 4.2%.

אביגדור ליברמן נפתלי בנט יוסי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}