ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
לאחר שריפת בתי הכנסת

הרב הצבאי הודיע על סיוע למשפחות השוטרים שנהרגו בפיגועים

לאחר הפיגועים ושריפת בתי הכנסת, הרב הצבאי הראשי של רוסיה ביקר ברפובליקה של דאגסטן. הביקור היה להביע סולידריות עם תושבי דאגסטן, ולהביע תודה לשוטרים שעמדו בדרכם של הטרוריסטים, והגנו על חיי האזרחים

הרב הצבאי הודיע על סיוע למשפחות השוטרים שנהרגו בפיגועים
הרב גורביץ מבקר שוטרים פצועים בדאגסטן צילום: ממשלת הרפובליקה של דאגסטן

במהלך ביקורו בדאגסטן בסוף השבוע, נפגש הרב הצבאי הראשי של רוסיה אהרון גורביץ' עם מושל הרפובליקה, סרגיי מליקוב. במהלך הפגישה השניים דנו בנושא ביטחון הקהילה היהודית ברפובליקה ושיקום בתי הכנסת שנפגעו במהלך הפיגוע. "כמובן שהביקור שלכם קשור בנושאים של אבטחה, שימור חפצי ערך ושיקום מבני דת", אמר מושל הרפובליקה בתחילת הפגישה, והביע צער שהסיבה להגעת הרב היא אירועים טרגיים.

הרב גורביץ' הביע דברי תמיכה וניחומים לכל תושבי דאגסטן, וכן שיבח את הסיוע שהעניקה הקהילה היהודית לשוטרים פצועים ולמשפחות השוטרים שנהרגו בקרבות עם מחבלים. "הערכתי את הנזק למתקנים, נפגשתי עם שר הפנים וביקרתי את השוטרים הפצועים בבית החולים", אמר הרב גורביץ' למושל הרפובליקה.

כמו כן, קיים הרב גורביץ' פגישות עם שר הפנים של הרפובליקה, עבדוראשיד מגומדוב, הארכיבישוף האורתודוקסי, והמופתי של דאגסטן, השייח' אחמד אפנדי. "יהודי דאגסטן הם חלק בלתי נפרד מהחברה של דאגסטן. אני סמוך ובטוח שהרפובליקה תוכל להתמודד עם המבחן הזה, פיגועי טרור אינם מסוגלים לפצל את החברה של דאגסטן", אמר הרב גורביץ' לאחר הפגישות הללו.

הביקור היה להביע סולידריות עם תושבי דאגסטן, ולהביע תודה לשוטרים שעמדו בדרכם של הטרוריסטים, והגנו על חיי האזרחים. הרב גם הודיע שמשפחות השוטרים שנהרגו או נפצעו, יקבלו סיוע.

כזכור, ב-23 ביוני תקפה קבוצת מחבלים בתי כנסת וכנסיות בדרבנט ובמחצ'קלה. 22 איש נהרגו, בהם 17 שוטרין, ויותר מ-40 בני אדם נפצעו. חמישה מחבלים חמושים חוסלו.

דאגסטן הרב גורביץ אנטישמיות רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד