ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
לקראת הסלמה?

בישראל מעריכים: נסראללה לא יסכים להסדר שעל הפרק גם אם תהיה הפסקת אש בעזה

בכירים בישראל מעריכים שגם אם תהיה עסקה עם חמאס, נסראללה לא יסכים להצעת שליח ביידן עמוס הוכשטיין לפירוז דרום לבנון ונסיגת כוח רדואן. יחד עם זאת הוא כן עשוי לנצור את האש

בישראל מעריכים: נסראללה לא יסכים להסדר שעל הפרק גם אם תהיה הפסקת אש בעזה
מפקד צבא לבנון ועמוס הוכשטיין צילום: כאן חדשות

אנשי ביטחון ומדינאים בכירים בישראל מעריכים שמזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לא יסכים למתווה האמריקני שעל הפרק, גם אם המגעים בין ישראל לחמאס יבשילו לכדי הפסקת אש - כך דווח ב-ynet. 

ההצעה האמריקנית, אותה מנסה לקדם המתווך עמוס הוכשטיין, קובעת כי דרום לבנון יהפוך לאזור מפורז, וכוח רדואן יורחק לפחות עשרה קילומטרים. במקרה של הפסקת אש ייתכן שנסראללה יחליט לנצור את האש. 

במקביל, ישראל מעריכה שאיראן אינה מעוניינת בהמשך הלחימה בצפון. מקורות במדינות מערב אמרו כי בטהרן הבהירו לחיזבאללה שיש להימנע ממלחמה רבתי עם ישראל. 

לפני מספר ימים דיווח אתר ה'בילד' הגרמני כי"ישראל תחל במבצע קרקעי נגד חיזבאללה בדרום לבנון במחצית השנייה של חודש יולי". ה'בילד' מצטט מקורות דיפלומטיים הטוענים כי ישראל גם קבעה את מועד המתקפה.

לפי דיפלומטים מערביים, ישראל נערכת ל"תרחיש קיצוני", ואם חיזבאללה לא יפסיק להפגיז את שטח ישראל, מבצע קרקעי בלבנון יתחיל "בשבוע השלישי או הרביעי של חודש יולי".

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל לבנון עמוס הוכשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד