י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לא נוכל להמשיך

מנהיג עולם הישיבות בשיחה: "יש מלחמה נגדנו, אנחנו במצב קשה מאוד"

ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש בדברים נוקבים וכואבים על גזירת בג"צ על הישיבות: "הם רוצים לבטל את הישיבות וזה לא יקרה, בזמן מלחמה נדרשת מאיתנו צורת חיים אחרת מהרגיל והכוונה לדבקות בקב"ה". צפו בוידאו

מנהיג עולם הישיבות בשיחה: "יש מלחמה נגדנו, אנחנו במצב קשה מאוד"
ראש הישיבה הגרמ"ה הירש אמש במשאו צילום: באדיבות המצלם

מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש מסר בדברים נוקבים וכואבים על גזירת בג"צ על הישיבות, בחודשים האחרונים נחלץ מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש להצלת עולם הישיבות והכוללים באמצעות הקמת קרן מיוחדת 'קרן עולם התורה' שתפקידה לצמצם את הנזק שנעשה לעולם הישיבות מאז הורה בג"צ להפסיק את תקצוב התלמידים ’מחוייבי הגיוס'. ולצורך זה יצא ראש הישיבה יחד עם עוד מגדולי הדור למסע בארה"ב.

ל'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד משיחה אותה מסר השבוע בישיבת סלבודקה לרגל המצב החמור בו הודיע בג"ץ כי הימנעות מאכיפת גיוסם של בני הישיבות אינו חוקי, וכי יש לשלול על אתר את התמיכות מכל אותם 'מחוייבי גיוס’ עפ"ל.

הגרמ"ה הירש בשיחה צילום: באדיבות המצלם

בשיחה מיוחדת זו התייחס ראש הישיבה באופן ברור וחד, לסוגיית מסירות הנפש הנדרשת מאיתנו בימים אלו.

בדבריו אמר ראש הישיבה הגרמ"ה הירש: רבותי אנחנו רח''ל במצב קשה מאוד, יש את אלו שרוצים להוריד מאתנו את כל הכח ללמוד, לבטל אותנו מלימוד, לבטל כל עולם הישיבות רח''ל, וזה יהיה תלוי בנו במסירות נפש לעמוד בזה, צריכים להיות מוכנים לזה, רק אם התורה זה הדבר הכי חשוב בחיים שלנו וזה החיים שלנו אז יהיה פשוט מה שנצטרך לעשות".

"המצב שבג"צ פסק שאין אפשרות למדינה לא לאכוף גיוס וגם שאין אפשרות לתמוך באותם תלמידי ישיבה, זה מצב מלחמה כפשוטו, מלחמה נגד התורה ובמלחמה לא מתנהגים כרגיל".

"אם בימים רגילים, הבן תורה חי במצב רגיל, הרי בזמן מלחמה נדרשת מאיתנו צורת חיים אחרת והכוונה לדבקות בקב"ה, אם חלילה נמשיך את הריחוק מהקב"ה אזי אנחנו מנציחים גם את הריחוק שלו מאיתנו. אבל אם נשכיל להתגבר על עצמנו ולהתחבר לקב"ה, להידבק בו, זה יביא סיעתא דשמיא וניצחון אמיתי במלחמה שאנחנו נמצאים בעיצומה, יהיה קידוש שם שמים וכבוד שמים ונוכל להמשיך להגות בתורת ה’ בלי מפריעים".

"הזמן עכשיו שיש ממש מלחמה נגדנו, מכל הבחינות מלחמה נגדנו. לבטל את תורת הישיבות זה מה שרוצים וזה לא יהיה, אבל זה מה שרוצים, אז אנחנו לא נוכל להמשיך כמו שום דבר לא קרה, קרה דבר גדול מאוד, זה שינוי, יש משהו חדש, מה שהיה לפני שנה זה לא היום! היום יש מלחמה נגדנו, מלחמה נגדנו שרוצים להפקיע מתורה שלנו, ואם אנחנו לא נראה לקב''ה שאנחנו כן רוצים להדבק בה', כן רוצים את התורה, ואנחנו לא מקיימים את הויסעו מהר הר כתינוק הבורח מבית הספר".

"רבותי! אנחנו צריכים לחשוב, אי אפשר לא לחשוב, זה מצב אחר, זה מצב שיש עכשיו מלחמה נגדנו, שיש מלחמה צריכים לחשוב אי אפשר להמשיך כמו שהיה. היום יש מלחמה נגדנו, ואם אנחנו לא נתנהג בצורה הזו שיהיה הס''ד של ה' בשבילנו רח''ל מה יכול להיות".

הרב משה הלל הירש גזירת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}