ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"כרסום הדרגתי"

חברי כנסת מהליכוד מבקשים לזמן את היועמ"שית לוועדת הכנסת

שרים בליכוד וחברי כנסת מטעם המפלגה מבקשים לזמן את היועמ"שית גלי בהרב מיארה לדיון בוועדת הכנסת בעניין "הכרסום ההדרגתי בחסינות חברי הכנסת". הבקשה צפויה להיות מאושרת

חברי כנסת מהליכוד מבקשים לזמן את היועמ"שית לוועדת הכנסת
אופיר כץ צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השרים מירי רגב ויריב לוין מבקשים מהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה - דרך חברי הכנסת של הליכוד - להתייצב בפני ועדת הכנסת ולתת תשובות על "הכרסום ההדרגתי בחסינות חברי הכנסת", כך דיווח העיתונאי ירון אברהם.

על פי הדיווח, הבקשה מופנית ליו"ר הוועדה, חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד - לקבוע מועד לדיון דחוף בנושא הפגיעה ההולכת וגוברת בחסינות חברי הכנסת ושרי הממשלה.

לטענת חברי הכנסת והשרים, הפגיעה המתמשכת בחסינות גורמת להפרה של עיקרון הפרדת הרשויות ומטילה אימה על חברי הכנסת מביצוע עבודתם, כמו גם פוגעת באופן ממשי ביכולת שלהם לייצג את הציבור שבחר אותם כנדרד במשטר דמוקרטי.

חברי הכנסת מביאים גם דוגמאות. לטענתם, "חברת כנסת הוזמנה לחקירה על דברים שאמרה במסגרת תפקידה (טלי גוטליב), חבר הכנסת הוזמן על ראיון שנתן ברדיו (צביקה פוגל), חברת כנסת נוספת הוזמנה לחקירה 4 שנים אחרי תאונת דרכים קלה (מאי גולן).

בבקשה מתוארת כניסת המשטרה ללשכתה של שרה מכהנת, כאשר הכוונה היא על מירי רגב, במהלכה נלקחו מלשכתה מסמכים לרבות מסמכים אישיים ופוליטיים.

משום כך, מבקשים חברי הכנסת של הליכוד: מועד דחוף לדיון בנושא בהשתתפות היועצת המשפטית לממשלה. הבקשה צפויה להיות מאושרת. האם היועמ"שית תגיע? לא בטוח, אבל נציג מטעמה אמרו להגיע.

גלי בהרב מיארה ועדת הכנסת יריב לוין מירי רגב אופיר כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד