ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ברקע המתיחות

סקר: רוב בציבור בעד הדחת היועצת המשפטית לממשלה

רוב הציבור תומך בסיום כהונתה של היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, זאת ברקע הקשיים שהיא מערימה של הממשלה באופן יום-יומי, כך עולה מסקר חדשות 14 ומכון דיירקט פולס. על פי נתוני הסקר 51% תומכים בכך שהיועצת המשפטית תתפטר

סקר: רוב בציבור בעד הדחת היועצת המשפטית לממשלה
הכניסה למשרד המשפטים צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

רוב הציבור תומך בסיום כהונתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, זאת ברקע הקשיים שהיא מערימה על תפקודה של הממשלה באופן יום יומי, כך עולה מסקר חדשות 14 ומכון דיירקט פולס שפורסם הערב (חמישי).

על פי נתוני הסקר 51% תומכים סכך שהיועצת המשפטית תתפטר בעצמה מתפקידה או תפוטר על ידי שרי הממשלה, לעומת 46% שתומכים בהישארותה בתפקיד. 3% נוספים השיבו כי אין להם עמדה בנושא.

נזכיר כי במהלך ישיבת הממשלה השבוע התפתח דיון סוער על מינוי נציב שירות המדינה. השר דודי אמסלם צעק על המשנה ליועמ"שית גיל לימון: "אתה האדם הכי מסוכן במדינה. צריך לפטר אותך ואת היועמ"שית". 

שר התפוצות עמיחי שיקלי הטיח ביועמ"שית בהרב מיארה כי היא: "תומכת באלימות פוליטית ממוסדת". לימון הגיב: "הדברים האלה מחרידים ואינם נכונים. אנחנו עושים עבודה מקצועית. אפשר לדבר על הרכב הוועדה לאיתור הנציב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לדיון ואמר: "בדמוקרטיה שומרי הסף זה הציבור והבוחרים". עם זאת אמר נתניהו ללימון: "אל תחת ואל תרא". 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף את הייעוץ המשפטי: "חוות הדעת המשפטית שלך לא ברמה של סטודנט שנה א' למשפטים". אמסלם הוסיף: "קראתי את פסק הדין של פוגלמן, הוא לוקח את חוות הדעת שלכם הופך אותם לפסקי דין".

לימון ניסה להבהיר: "זה לא פוגלמן, זה תשעה שופטים, פה אחד". שר המשפטים יריב לוין: "צריך להיצמד לחוק, זה המעוז האחרון שיש לנו". אמסלם: "עוד מעט תקימו ועדת איתור למינוי שרים. אתם פעם אחר פעם באים להחליף את הממשלה. אתם ראשי הממשלה - אתם הממנים". 

גלי בהרב מיארה ישיבת ממשלה סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד