א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
ראש המוסד ימריא לחו"ל

נתניהו וביידן שוחחו: "ישראל מחויבת לסיום המלחמה רק לאחר השגת יעדיה"

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם הנשיא ביידן ברקע ההתפתחויות האחרונות במגעים לעסקת חטופים. נתניהו חזר על העקרונות שישראל מחויבת אליהן, ובראשן מחויבות ישראל לסיום המלחמה רק לאחר השגת כל יעדיה. בתוך כך, ראש המוסד יעמוד בראש המשלחת הישראלית שתצא בקרוב לשיחות בחו"ל

נתניהו וביידן שוחחו: "ישראל מחויבת לסיום המלחמה רק לאחר השגת יעדיה"
ג'ו ביידן/בנימין נתניהו צילום: דוברות הבית הלבן/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (חמישי) בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. 

ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. 

ברקע ההתפתחויות האחרונות במגעים לעסקת חטופים, ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר על העקרונות שישראל מחויבת אליהן, ובראשן מחויבות ישראל לסיום המלחמה רק לאחר השגת כל יעדיה.

בתוך כך, בשעה זו החל כינוס הקבינט המדיני ביטחוני. לאחריה, תערך התייעצות מצומצמת בראות ראש הממשלה ובהשתתפות, שר הביטחון גלנט, ראש המוסד ובכירי מערכת הביטחון.

בפגישה הזו יקבע המנדט של צוות המו״מ שיצא כבר בקרוב לשיחות באזור כדי לקדם עסקה.

מוקדם יותר היום אישר ראש הממשלה את יציאת הצוות הישראלי לשיחות בניסיון להגיע לעסקת חטופים. גם ראש המוסד דדי ברנע ימריא לשיחות בחו"ל ויעמוד בראש המשלחת.

אמש בהודעה רשמית מטעם המוסד נמסר: "המתווכות בעסקת החטופים העבירו לצוות המשא ומתן את התייחסות חמאס למתווה עסקת החטופים. ישראל בוחנת את ההתייחסות ותשיב למתווכות את תשובתה".

בנימין נתניהו חטופים דדי ברנע ג'ו ביידן חמאס הקבינט המדיני ביטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד