א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
בשלושה שלבים

עשרות חטופים ישוחררו? זו העסקה המסתמנת עם חמאס

בישראל אופטימיים ומאמינים כי ניתן להגיע לעסקת חטופים תוך שבועיים-שלושה | ע"פ הדיווח, חמאס לא דורש יותר נסיגה ישראלית מלאה של ישראל בשלב הראשון | נתניהו יקיים דיון ביטחוני שבו ינוסח המנדט של צוות המשא ומתן

עשרות חטופים ישוחררו? זו העסקה המסתמנת עם חמאס
שחרור חטופים משבי החמאס צילום: תעמולת חמאס

נמשכים המגעים לעסקה לשחרור החטופים. ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים היום (חמישי) דיון ביטחוני שבו ינוסח המנדט של צוות המשא ומתן. הדיון מגיע יממה אחרי תשובת חמאס להצעה לעסקה, שהוגדרה על-ידי גורמים שונים "הטובה ביותר עד כה" ומפיח אופטימיות זהירה בקרב ישראל.

ב'ynet' פורסם כי לפי דיווחים שונים, העסקה מחלוקת לשלושה שלבים שונים: בשלב א' ישתחררו כל הנשים בשבי, לצד המבוגרים והחולים. תוך כדי ביצוע השלב הזה, שבו צפויים להשתחרר 33 חטופים חיים ומתים, יתנהל משא ומתן על שלב ב' בעסקה - שבחמאס דרשו עד כה שיכלול נסיגה מלאה של צה"ל מרצועת עזה, דבר שישראל עד כה סירבה לו. בשלב זה ישתחררו יתר החטופים החיים. בשני השלבים האלה ישתחררו מאות מחבלים מבתי הכלא הישראליים, גם כאלה עם דם על הידיים. לאחר מכן - בשלב ג'- ישתחררו גם הגופות.

תעמולת חמאסשחרור חטפים מידי חמאסצילום: תעמולת חמאס

הבשורה האמיתית שנותנת פתח למו"מ היא כי חמאס לא דורש יותר נסיגה ישראלית מלאה של ישראל בשלב הראשון של הפסקת האש וחילופי השבויים, שיימשך שישה שבועות. ההסכם המתגבש שומר למעשה לישראל את האפשרות לחזור למלחמה, אם במהלך השלב הראשון לא יושגו הסכמות על השלב השני. 

למעשה, יש לא מעט סיבות שהובילו לשינוי הכיוון ולאופטימיות היחסית לפיה תיתכן עסקה בקרוב: הלחץ של ארצות הברית לצד זה של קטאר ומצרים, ההבנה של חמאס שהקרע בין ישראל וארצות הברית לא מתרחב וגם תקוות חמאס שלא התממשה שעצימות הלחימה בעזה תלך ותפחת.

כאמור, הישיבה הגורלית הזו תתקיים הערב, ככל הנראה אחרי כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני, והשאלה הגדולה היא אם בדיון אכן יינתן מנדט רחב לצוות המשא ומתן. לפי בכיר ישראלי, אין לפסול את האפשרות שבימים הקרובים תתקיים פסגה עם ראש ה-CIA והמתווכות במטרה להגיע לעסקה.

הישראלים החטופים ברצועת עזה במסגרת חרבות ברזל הפסקת אש חמאס ראש הממשלה בנימין נתניהו הקבינט המדיני ביטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד