א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
בהשראת הכתבה

"הִמְנוֹן הַיְּשִׁיבוֹת" • הרשי אייזנבך מגיש את הגירסה האולפנית ללהיט המדובר

מילותיו של בחור מישיבת "אור ישראל" - מתוך כתבה לתקשורת - גרמו להדים רבים והביאו חיזוק וגאוות יחידה לבחורי הישיבות עמלי התורה - המתחזקים בימי מלחמה קשים אלה בהתמדת התורה. השיר הולבש ספונטנית על "טאטאלע" בחתונתו של הבחור הנ"ל והפך להִמְנוֹן הַיְשִׁיבוֹת, שם הופיע הזמר הרשי אייזנבאך

"הִמְנוֹן הַיְּשִׁיבוֹת" • הרשי אייזנבך מגיש את הגירסה האולפנית ללהיט המדובר
נתי וייס עם גלעד שלמור צילום: מתוך הכתבה בחדשות 12

לפני מספר ימים התפרסמה בערוץ 12 כתבה של העיתונאי גלעד שלמור, במסגרתה נכנס הכתב לישיבת "אור ישראל" המעטירה על מנת לתהות על קנקנם של הבחורים העמלים על תלמודם - בצל חוק הגיוס.

המנון הישיבות - תורה מגנא ומצלא - הרשי אייזנבך צילום: יח"צ

אחד ממשפטי המחץ, שככל הנראה ייזכר מהכתבה החריגה, נאמר ע"י נתי, בחור מתמיד שהוצמד כחברותא לגלעד. וכך הוא אמר: "אני מרגיש שאני מנהל את המלחמה מהיכל הישיבה. בשורת גמרא שאני לומד אני מציל חייל, עוד שורה הרגתי מחבל, עוד שורה שחררתי חטוף".

כמה ימים לאחר שהתפרסמה הכתבה, התחתן הבחור נתי בשעה טובה. הזמר הרשי אייזנבך "הלחים" את המשפט על מנגינה מוכרת (טאטאלע) ובאופן ספונטני התחיל לשיר ולהקפיץ את הקהל, יחד עם תזמורתו של יענקי לנדא.

יח"צהרשי אייזנבךצילום: יח"צ

הסרטון שיצא מהחתונה הכה גלים ושבר את הרשת בתוך שעות עם מאות אלפי צפיות ושיתופים, מה שגרם לאייזנבך להקליט את ה"הלחמה" בצורה מקצועית: המנון קצר וקליט המסתמן כלהיט החתונות המלחמתי, והרי הוא כאן לפניכם בעיבוד של איציק ברגר.

הרשי אייזנבך תורה מגנא ומצלא המנון הישיבות מלחמת חרבות ברזל נתי וייס גלעד שלמור צבא שמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד