א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
התייחס לסיכויים לעסקה

איזקוט: "הרמטכ"ל וראש השב"כ צריכים להתפטר בהפוגה הראשונה"

השר לשעבר גדי איזנקוט אמר כי הרמטכ"ל הלוי וראש השב"כ בר צריכים להתפטר בהפוגה הראשונה. על המגעים מול חמאס: "אנחנו נמצאים במקום הקרוב ביותר לעסקה בתשעת החודשים האחרונים"

איזקוט: "הרמטכ"ל וראש השב"כ צריכים להתפטר בהפוגה הראשונה"
השר גדי איזנקוט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בריאיון לאולפן "וואלה" אמר השר לשעבר ח"כ גדי איזנקוט כי "אנחנו נמצאים במקום הקרוב ביותר לעסקה בתשעת החודשים האחרונים. המחירים יהיו קשים מאוד, אבל ישראל יכולה להרשות לעצמה להפסיק את המלחמה לארבעה חודשים ולכמה זמן שיידרש". 

איזנקוט לא הביע אופטימיות מהסיכויים לעסקה: "לצערי הרב אני מתקשה לראות את נתניהו מתעלה לרמה האסטרטגית המנהיגותית ולוקח החלטה קשה מאוד לעצור את המלחמה, להשיג את הכוחות כמו שנדרש ולדון על האינטרסים הלאומיים של ישראל. אני מתקשה לראות את נתניהו מקבל עסקה ואומר לסמוטריץ' ובן גביר שזה הדבר הנכון". 

בהתייחסו לנתניהו אמר: "יש לפניו דילמה אסטרטגית - השבת חטופים מול הישרדות ממשלה - הוא יודע שזה יביא לפירוק. נתניהו שאני פעלתי תחתיו כרמטכ"ל היה בוחר בדרך הנכונה, גם עם עם הקושי, הוא היה מגיע לסיום מלחמה ומבצע עסקה גם במשא ומתן קשה".

איזקוט טען כי על ראשי מערכת הביטחון להתפטר: "הרמטכ"ל וראש השב"כ צריכים להתפטר בהפוגה הראשונה, נפקח על מינוי מחליפיהם". 

יחד עם זאת ציין כי "שניהם תרמו המון למדינת ישראל ושניהם קיבלו אחריות על מה שקרה. הם צריכים להתפטר בהפוגה הראשונה, ברגע שהם מבינים שיש התייצבות אסטרטגית. אני שומע אמירות קשות של משפחות שכולות, הם לא פושעים, הם אנשים מעולים וצריך להגיד לזכותם שאחרי הכישלון ב-7 באוקטובר הם פעלו בכוח ובאורך רוח".

גדי איזנקוט הרצי הלוי רונן בר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד