א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
התושבים חוששים

עיריית אריאל מסרבת להקים מוסדות לדתיים: המשפחות: "הילדים יישארו בבית"

מי מונע הקמת מוסדות על יסודיים דתיים בבירת השומרון אריאל? כמאה הורים פנו במכתב לראש העיר שמתעלם: "חס ושלום אחד מילדי אריאל יפגע, ונאמר שהכתובת הייתה על הקיר"

עיריית אריאל מסרבת להקים מוסדות לדתיים: המשפחות: "הילדים יישארו בבית"
פיגוע ירי בצומת אריאל: אילוסטרציה צילום: דוברות זק"א

קרוב לעשור שהורים לילדים דתיים בעיר אריאל מנסים להקים מוסדות על יסודיים דתיים בעיר. בשנה שעברה הם הצליחו להשיג אישור ממשרד החינוך אשר דוחף להקמת המוסדות.  

למעלה ממאה הורים פנו במכתב נוקב לראש עיריית אריאל יאיר שטבון שיקים מוסדות חינוך בעיר כבר השנה בכדי לא לסכן את הילדים.

בעיר אריאל ישנם כיום שני בתי ספר דתיים: בית ספר ממלכתי דתי ובית ספר תורני, תלמוד תורה, אך אין אפילו לא מוסד אחד על-יסודי דתי. 

משפחות דתיות רבות מספרות כי מפרוץ מלחמת חרבות ברזל, המציאות בכבישי יהודה ושומרון הפכה קשה ומסוכנת ובקרב ההורים התעצם החשש משליחת ילדים בני 14 יום יום ברחבי יהודה ושומרון למוסדות לימוד על יסודיים דתיים כפי שהיה עד כה.

החשש מהטרור והאיומים הובילו הורים רבים להחלטה לשלוח את ילדיהם, שחונכו במסגרות דתיות ביסודי, לחינוך הממלכתי, תוך שהם מתנתקים בעל כרחם מלימודי המסורת עליהם חונכו.

המשפחות מספרות כי משרד החינוך אישר את פתיחתם של המוסדות והעניק שני סמלי מוסד: אחד לישיבה עבור הבנים ואחד לאולפנה עבור הבנות. אך משום מה למרות אישור משרד החינוך ולמרות המצב הביטחוני, הרשות המקומית אינה מקדמת את הנושא ונראה כי אין אופק לפתיחת המוסדות. 

בשל המצב הביטחוני שהחמיר, ישנם הורים לילדי כיתות ו' שהחליטו לא לרשום את ילדיהם לאף מוסד והצהירו: "אם לא ינתן לילדים פתרון למוסד דתי בעיר בשנה הקרובה, הילדים ישארו בבית".

המשפחות טוענות כי על פי סקר שבוצע בעבר והוגש על ידי הורים לעירייה, רוב גדול מההורים שילדיהם לומדים בבתי הספר הדתיים מעוניינים שיקום מוסד דתי על-יסודי בעיר, כשהרוב המוחלט מעוניין במוסד תורני דווקא ולא בתיכון דתי רגיל.

נזכיר כי במשרד החינוך אישרו את הקמת המוסדות אך התכנית נתקעה בעירייה, מבלי שניתנה לתושבים, שהציגו חתימות על הצורך בהקמה  תשובות בעניין, וכך ממשיכים ילדי אריאל להטלטל בדרכים המסוכנות מדי יום ביום.

אחת האמהות סיפרה כמעט בבכי שהיא מעבירה את הבת שלה לבית ספר חילוני. "אני מתה מפחד מהנסיעות. ילד שהולך לחינוך חילוני הסיכוי שלו להישאר דתי שואף לאפס, אבל הפחד מהטרור גובר והעירייה לא מסייעת".

המכתב המלא ששלחו ההורים לראש העיר

לכבוד ראש העיר יאיר שטבון, אנחנו הורים לילדים בעיר אריאל ומסביב לה, פונים אליך בימים אלו וחוששים לביטחון ילדינו. מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל כבישי יהודה ושומרון חווים זריקות אבנים, בקבוקי תבערה ואף פיגועי ירי כמעט על בסיס יומי.

אנו פונים אליך כמי שאחראי על ביטחון ילדינו לפעול להקמת מוסדות על יסודיים דתיים כבר לשנת תשפ"ה לכיתות ז', ח', וט' כפי שמשרד החינוך כבר אישר, ואנו נשמח לשלוח את ילדינו למוסדות שיקומו פה בעיר. חשוב לציין שמשרד החינוך הבהיר במפורש שכל הורה שיהיה מעוניין לשלוח את ילדיו ללמוד מחוץ לאריאל, יהיה רשאי לעשות זאת גם כאשר יקומו המוסדות באריאל.

לצערנו, השנה מספר ילדים עזבו את האולפנות והישיבות ועברו לחינוך הממלכתי בעל כורחם, רק מתוך חשש של הוריהם למצב הביטחוני. אנו רואים בכך תעודת עניות למערכת החינוך בעיר אשר לא מסוגלת לאפשר לכלל ילדי העיר המעוניינים, ללמוד לפי אורח חייהם.

כאמור, במשרד החינוך מכירים מקרוב את המצב ויש הכרה בצורך, ויש רצון לסיוע בהקמה ובילווי המוסדות מתוך הבנה כי ישנה דחיפות לפתוח אותם בהקדם האפשרי. כל האישורים הפורמליים קיימים, ונותר כעת רק את הישורת האחרונה של הרשות והוצאת מכרזים להנהלה, צוות, מורים וגיוס רשת.

משיח שהתקיים בין נציגי ההורים יחד עם אגף החינוך הקודם, כל רשתות החינוך העובדות עם הציבור הדתי מעוניינות לקחת חלק במהלך ההיסטורי של הקמת מוסדות על יסודיים דתיים בבירת השומרון.

מלבד ילדי העיר אריאל אשר ממתינים לפתיחת המוסדות, ישנם עשרות תלמידים מסביב לעיר אריאל אשר מחכים לפתיחת ישיבה ואולפנה בעיר. זאת בהמשך להבטחתו של ראש מועצת שומרון כבר בשנה הקודמת כי יאפשר לתלמידי השומרון להצטרף למוסדות באריאל.

בהמשך לנתונים הללו, אין ספק כי כבר בשנה הקרובה יתמלאו הישיבה והאולפנה באריאל בתלמידים רבים, והצפי שעם השנים מספר התלמידים יוכפל ואף ישולש. פתיחה מיידית של המוסדות בכמות הנוכחית מבחינת משרד החינוך יכולה להתקיים אף בתוך מבנה בית ספר קיים ובמקביל ליצור תוכנית להבאת מבנים יבילים ובניית מוסדות קבע.

לכל ילד יש את הזכות והחובה ללמוד בעיר בה הוא גר, וודאי בעיר שהיא בירת השומרון וודאי במציאות בה נסיעות על בסיס יומי הן בגדר סכנת נפשות. מתפללים ומקוים כי תפעל בהקדם בכדי שלא נגיע למצב בו חס ושלום אחד מילדי אריאל יפגע, ונאמר שהכתובת הייתה על הקיר.

'בחדרי חרדים' פנה לתגובה מעוזרי ראש העיר, אך נתקלנו בשתיקה רועמת.

מלחמת חרבות ברזל יאיר שטבון אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד