א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
תקף את ישראל

מנהיג יהודי באיראן: "הפרדת היהדות מהציונות מונעת אנטישמיות"

חכם יונס חמאמי ממנהיגי היהודים באיראן, אמר לתקשורת הרשמית כי אין באיראן אנטישמיות וציין את הסיבה: "בגלל הפרדת היהדות מהציונות". הוא הוסיף: "למרות התרחשות האנטישמיות באירופה, אנו לא חווים אירועים כאלה באיראן"

מנהיג יהודי באיראן: "הפרדת היהדות מהציונות מונעת אנטישמיות"
חכם חמאמי בכינוס נגד ישראל על התקיפות בעזה צילום: באדיבות המצלם

חכם יונס חמאמי לאלה זאר, ממנהיגי היהודים באיראן, תקף את ישראל ואמר לתקשורת האיראנית הרשמית כי אין באיראן אנטישמיות וציין את הסיבה: "בגלל הפרדת היהדות מהציונות על ידי ראשי המהפכה, והמשך מדיניות זו על ידי מנהיג המהפכה הנוכחי עלי חמינאי".

חכם חמאמי התייחס למלחמה בעזה: "המלחמה בעזה משפיעה על האנטישמיות בעולם. האירועים שמתרחשים על ידי המשטר הציוני גורמים לבעיות במקומות שאינם מבדילים בין יהדות לציונות. גם כאשר דאעש היה קיים, אנשים רבים ראו בדאעש סמל לאיסלאם".

הוא הוסיף: "עם ההיסטוריה הארוכה שיש ליהודים באיראן, בת 2700 שנה, ובהתחשב בחברות של היהודים עם האומה האיראנית, למרבה המזל, יש הפרדה בין היהדות לציונות, ולכן אין בעיות של אנטישמיות באיראן, יש התקפות על בתי כנסת ומרכזים יהודיים באירופה ואפילו אמריקה וקנדה, אבל אין לנו בעיות כאלה באיראן".

הוא הוסיף: "אנחנו חיים יחד עם בני ארצנו בשווקים, באוניברסיטה ובמרכזים ציבוריים, עובדה ידועה היא שהיהדות היא דת אלוהית והציונות היא גחמה פוליטית שניצלה לרעה שורה של אידיאלים של יהדות ואינה מקובלת על יהודים רבים, גם יהודים באיראן ומחוצה לה מתנגדים לציונות, אתה רואה דוגמאות לכך באירופה ובאמריקה שבהן יהודים מצהירים על התנגדותם לציונות".

 
חכם חמאמי מלחמת חרבות ברזל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד