א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
הקמת מטרופולין

מנכ"ל הבינוי והשיכון מציג: "תוכנית 2035 לפתרון מצוקת הדיור החרדי"

מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון הציג ב׳וועידת ירושלים לכלכלה׳ את ׳תוכנית 2035 לפתרון מצוקת הדיור החרדי׳, שיכלול הקמת מטרופולין חרדי ראשון בדרום ובנגב. "יש לנו את הגיבוי המקצועי מכלל משרד הממשלה", אמר

מנכ"ל הבינוי והשיכון מציג: "תוכנית 2035 לפתרון מצוקת הדיור החרדי"
מנכ"ל משרד השיכון בהצגת התוכנית צילום: באדיבות המצלם

מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן הציג היום (חמישי) ב׳ועידת ירושלים לכלכלה׳ את ׳תוכנית 2035 לפתרון מצוקת הדיור החרדי׳, שיכלול הקמת מטרופלין חרדי ראשון בדרום ובנגב. 

לפי התוכנית שהציג מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון בעשור הקרוב תיוצר המטרופולין החרדי החדש עם כ-150,000 יח״ד חדשות שיתן מענה לכמיליון תושבים חרדים. 

המטרופולין יכלול את מרחב אשדוד (אלתא) שם מיועדים 90,000 יח״ד שחלקם לציבור החרדי, קריית גת מערב ופלוגות עם 65,000 יח״ד שרובם מיועדות לציבור החרדי , בית שמש עם 40,000 יח״ד חדשות, תימורים עם כ 6,000 יח״ד, כסיף עם כ 20,000 יח״ד. 

נוסף לזה העיר החרדית החדשה שאושרה השבוע בממשלה, ׳תילה׳ המיועדת לאכלס כ 15,000 יח״ד, 

בדבריו חשף המנכ״ל כי בקרוב תובא לאישור הממשלה הקמת עיר נוספת הנקראת כשם זמני ״מלאכית״ ואשר צפויה לעלות בהמשך לאישורים נוספים. 

לפי התוכנית המטרופלין יתן מענה לצרכים החרדיים, בצפיפות קהילתית שתביא גם מענה לצרכי התעסוקה, הקמת מוסדות ציבור, ישיבות וגם פתרונות יעודיים לצרכי התחבורה. 

מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר: ״יש לנו את הגיבוי המקצועי מכלל משרדי הממשלה, החל ממשרד הבינוי והשיכון בניצוחו של שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף ורמ״ט השר מוטי בבצ׳יק יחד עם משרד האוצר ושר הפנים משה ארבל והרב נתן אלנתן ובשילוב של מנכ״ל משרד העבודה ישראל אוזן ויו"ר ועדת הפנים יעקב אשר וגורמים רבים נוספים שמבינים את הצורך. 

גורמי המקצוע משתפים פעולה בצורה מושלמת, ויחד נקים בעז"ה את המטרופולין שיהיה העתיד של הציבור החרדי עם פתרונות דיור לכמיליון תושבים, מוסדות ציבור, ישיבות, ומרכזי תעסוקה".

משרד הבינוי והשיכון מצוקת הדיור במגזר החרדי יהודה מורגנשטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד