א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
ברכה ברוחניות

נתון מדהים: 100 החתונות של 'יתומי סיוון'

לא פחות מ-100 שמחות גדולות של נישואי יתומים ויתומות נרשמות במהלך חודש סיוון שבימים אלו מתקרב לסיומו • נותרו עוד שני לילות של חודש סיוון, וזה הזמן להספיק לקחת חלק בפרויקט הענק של מימון החתונות • הגר"ש שטיינמן שליט"א: "בטוחנו שה' ימלא כל משאלות לב התורמים לטובה ולברכה ברוחניות ובגשמיות"

נתון מדהים: 100 החתונות של 'יתומי סיוון'
הגר"ש שטיינמן צילום: קופת העיר

נתון מדהים! במהלך החודש הנוכחי נרשמות לא פחות מ-100 חתונות של יתומים ויתומות, שהגישו בקשה לקבל עזרה וסיוע מ'קופת העיר', ולאחר בדיקת רקע של המצב הכלכלי התברר שהן אכן זכאים לקבלת העזרה. 

לאחר גיבוש רשימה של 100 יתומים ויתומות, ניגשו ראשי הקופה לגר"ש שטיינמן שליט"א, בנו של מרן הגראי"ל זצוק"ל וחתנו האהוב של מרן שר התורה זצ"ל, שהתרגש לנוכח המספר הגדול של היתומים והיתומות המתחתנים בשעה טובה. 

לתרומה ל-100 חתנים וכלות הקליקו כאן>>>

לנוכח האמור נחלץ מרן הגר"ש שטיינמן שליט"א לבקשת ראשי 'קופת העיר' ופרש את חסותו על הקרן. מרן שליט"א מבטיח בחתימת ידו: "אלו שיתרמו סך 1000 שקלים, ל-100 יתומים שמתחתנים בחודש סיון (10 ש"ח לכל יתום), בטוחנו שד' ימלא משאלות לבם לטובה, הן ברוחניות והן בגשמיות ומה שיבקשו - תקובל תפילתם ברצון!". 

נדגיש כי לצערנו הרב, במקרים רבים מדובר בטרגדיות קשות במיוחד, של אנשים שנפטרו בדמי ימיהם, ועוד לא הספיקו לחתן את כל ילדיהם. במקרים רבים מדובר באנשים שלא הספיקו לחתן בכלל ילדים. הם משאירים אחריהם אלמנות עם שמונה, עשרה ואפילו 14 יתומים לא נשואים. 

במקרים אחרים זאת האמא שנפטרה, ובעלה האלמן הוא זה שנשאר עם היתומים הרכים. אלו וגם אלו מקרים מזעזעים וכואבים עד מאוד. 

בנוסף לכל הקושי הרגשי והחברתי, מתמודדים היתומים במקרים רבים גם עם קושי כלכלי. הבית אינו מתפקד, אין אבא שיפרנס או אמא שתדאג לכביסות והתפעול השוטף של משק הבית. להביא עזרה חיצונית עולה הון תועפות. בתחילה הם מקבלים עזרה מהשכנים והשכנות, אבל בהמשך הם הופכים ל'ותיקים' בתחום, ומאבדים את העזרה והסיוע.

הגמרא במסכת כתובות אומרת שמי שמחתן יתום ויתומה, עליו נאמר שהוא "עושה צדקה בכל עת", כלומר, כשנעבור כבני מרון לפני שופט כל הארץ, כשייחרץ הגורל שלנו לשנה הקרובה, אנחנו נרצה להרבות באותם רגעים בתשובה, תפילה וצדקה. אבל איך אפשר לקיים מצוות צדקה בעיצומו של ראש השנה? על ידי קיום מצווה צדקה "בכל עת", לחתן יתום ויתומה.

זה הזמן לפתוח אתה לב והשתדל לעשות מה שאפשר לטובת היתומים והיתומות. אסור לנו להסב את המבט, אסור לנו להפנות את תשומת הלב מהנתונים הללו, חייבים לעזור להם, עשרה שקלים לכל יתום, ונזכה כולנו לביאת גואל צדק, ושיקובלו כל תפילתנו לרצון, כפי שבירך מרן הגר"ש שטיינמן שליט"א את התורמים היקרים. 

לתרומה ל-100 חתנים וכלות הקליקו כאן>>>
 

הגר"ש שטיינמן קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד