א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
הותר לפרסום

ערבים ישראלים סיפקו אמצעי לחימה לפעילי טרור ביו"ש

שב״כ והמשטרה עצרו שלושה תושבי קלנסווה, בחשד להעברת אמצעי לחימה לפעילי טרור ביהודה ושומרון. היום הוגש נגדם כתב אישום

מעצר. תמונת ארכיון
מעצר. תמונת ארכיון צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום: שב"כ והמשטרה עצרו שלושה צעירים אזרחי ישראל, תושבי קלנסווה, בחשד שעמדו בקשר עם פעילי טרור מיהודה ושומרון וסיפקו להם תחמושת ואמצעי לחימה. 

בחקירת השלושה, יזן סייפי, אברהים יעאקבה ודיא תאייה, עלה כי השלושה היו מעורבים באופן אינטנסיבי בעסקאות אמל״ח בין שטחי ישראל ויהודה ושומרון למטרות טרור ועבירות פליליות. 

במסגרת החקירה נתפסו אמצעי לחימה רבים, בין היתר מטען צינור, רובה M16, רובה קרלו, אקדח ותחמושת, זאת במסגרת פשיטה של בלשי המשטרה בביתו של אחד מהעצורים. בהמשך הוביל העצור את הבלשים אל מקום מסתור סמוך לביתו, שם הסליק, עפ"י החשד כלי נשק, כדורי תחמושת ואף מטען חבלה. 

מעצרם של שלושת החשודים הוארך מעת לעת והיום 04/07/2024 הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתבי אישום חמורים נגדם בגין חשד לעבירות ביטחון.

מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון שיבח את הימ"ר המחוזי והשב"כ על נחישות, ש"הובילה לסיכול מעשי טרור ולהגנה על בטחון תושבי המדינה, תוך ניהול משולב ומקצועי של פרשיה בטחונית". עוד הדגיש ניצב אבי ביטון כי "תפיסת אמצעי לחימה רבים וכליאת המעורבים, יוצרת הרתעה ומעבירה מסר חד, לפיו כלל גופי הבטחון משלבים ידיים במלוא העוצמה נגד התארגנות וניסיון להוציא אל הפועל פעילות טרור".

"שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה יתרה כל אירוע של הגשת סיוע ותמיכה לארגוני הטרור, קל וחומר מקרים בהם מעורבים בכך אזרחים ישראלים", נאמר בהודעה משותפת לשני הארגונים. "שב״כ והמשטרה ימשיכו לפעול בנחישות לאיתור וסיכול של כל פעילות המסכנת את ביטחון מדינת ישראל, כוחות הביטחון ואזרחי, וינקטו באמצעים העומדים לרשותם, על מנת למצות את הדין עם המעורבים בפעילות".

טרור משטרת ישראל שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד