א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
מהדורת הנייעס השבועית

לייבל'ה סוגר שבוע: היכן למד האדמו"ר שנפטר בשבת?

והשבוע בלייבל'ה: מדינת ישראל ללא רבנים ראשיים, היכן באמת למד הרבי מקאסוב?, המקובל שעבר לבני ברק, במאוחדת החזירו למכבי על הבכירות שערקו, והמפגש המרגש בין אבי תנועת הקירוב ליוצר המיוחד

לייבל'ה סוגר שבוע: היכן למד האדמו"ר שנפטר בשבת?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

שבוע לא פשוט עבר על לייבל'ה שכרגיל שואל כל דבר את הרבנים הראשיים לישראל - קלה כבחמורה, והשבוע עם סיום הכהונה כשלראשונה מדינת ישראל נמצאת ללא רבנים ראשיים ללייבל'ה לא היה את מי לשאול שאלות הלכתיות. 

משמים ,רגע לפני הפרישה פגש לייבל'ה את הרב הראשי הגר"ד לאו מתפלל מעריב אחרון לפני סיום הכהונה בבית הכנסת פא"י - חסדא בבני ברק ולמחרת, שעות לפני סיום הכהונה, בבית המדרש 'אמרי שפר' בשכונת מגוריו בהר נוף.

באדיבות המצלםהגר"ד לאו בביהכנ"ס חסדא בב"בצילום: באדיבות המצלם

באדיבות המצלםהגר"ד לאו בביהכנ"ס אמרי שפר בהר נוףצילום: באדיבות המצלם

יום אחרי שהרבנים הראשים לישראל עזבו את לשכותיהם אחרי כמעט 11 שנה, הגיעו שני מ"מ הרבנים הראשיים לישראל הגאון הרב אליעזר איגרא והגאון הרב יעקב רוז'ה ונכנסו לכיסאותיהם של הרבנים הראשים לישראל - עד שיגיעו הבחירות במועד שמי יודע מתי הוא יהיה. לעת עתה, צוות הלשכה של הרבנים הקודמים ימשיך לסייע לרבנים הראשים המכהנים כממלאי מקום. 

באדיבות המצלםהרב איגרא בלשכת הרב הראשיצילום: באדיבות המצלם

השבוע הסתלק מעמנו האדמו"ר מקאסוב זצ"ל מגדולי אדמו"רי ארה"ב. לייבל'ה שכדרכו לא מכין נוהל 'חבצלת' על אדמו"רים וגדולי ישראל שנמצאים על ערש דווי, פנה עם פטירתו לבדוק על תולדות הרבי וגילה כי הרבי למד בפוניבז'. אלא שהיו כמה שטענו שהרבי בכלל למד בסלבודקה וגם בישיבת חכמי לובלין בארץ. 

לייבל'ה שלא רצה להיכנס לכאב ראש בין סלבודקה לפוניבז' לא ידע את נפשו והמשיך לברר את העניין כשלבסוף גילה כי הרבי בכלל למד רק בארה"ב בישיבות 'שערי יושר', 'עיון התלמוד' וישיבת בית מדרש גבוה לייקווד בלבד וכל קשר ללימודים בארץ נכתבו על דעת ה'בוחער הזעזצער' בלבד בויקיפדיה והמכלול.

בהמשך לחשיפה מלפני שבועיים על העריקה על שתי נשים בכירות שעברו מ'מאוחדת' ל'מכבי', השבוע לייבל'ה שומע שמאוחדת לא נשארו חייבים והעבירו שני בכירים בכיוון ההפוך. השמות שמורים במערכת.  

בדינר היוקרתי של ישיבת מיר שנערך השבוע ב'לאגו' התקבל יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני בכבוד גדול וקיבל אות "כתר תורה" מראש הישיבה וחבר מועצגה"ת הגרא"י פינקל והמשגיח הגר"ב פינקל.

באדיבות המצלםגפני מקבל את הכתרצילום: באדיבות המצלם

בכתר היוקרתי נכתב "מנחת הערכה והוקרה לידידינו הנעלה אורח הכבוד הרב משה גפני בברכת שלא תמוש התורה מפיכם ומפי זרעכם עד עולם".

באדיבות המצלםהכתר היוקרתיצילום: באדיבות המצלם

מפה לשם לייבל'ה שמע השבוע, כי אחרי שחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלמה בן שמעון נטש את העיר בני ברק לטובת מגורים בעיר הקודש ירושלים, לאחרונה המקובל הצדיק רבי דוד בצרי ראש ישיבת המקובלים 'השלום' בירושלים עזב את עיר הקודש והמקדש והעתיק את מגוריו לעיר התורה והחסידות בני ברק סמוך לילדיו. כמובן שהדבר לא מונע ממנו להמשיך להגיע לישיבה בירושלים וגם המשיך לזכות ולחזק את העם בשאר חלקי הארץ.

לאחר שהותקף על ידי קיצונים בהפגנה נגד הגיוס בירושלים ראה לייבל'ה את השר האהוב יצחק גולדקנוף מעניק ראיון לבכירי העיתונאים בכנסת מרדכי הלפרין, יהודה שלזינגר ויוסל'ה ברגמן. השר גולדקנופף במתק לשונו הסביר מדוע הוא לא יגיש תלונה במשטרה ושהוא מכיל את העניין בצורה טובה. לייבל'ה מעריץ. 

באדיבות המצלםגולדקנופף וההעיתונאיםצילום: באדיבות המצלם

בירושלים ראה לייבלה את יו"ר ועדת הנשיאים בארה"ב מלקולם הונליין בשיחה ערה עם עורך הדרך אברהם דויב גרינבוים. לייבלה ניסה להאזין לשיחה, אך לא הבין מילה, כי היא היתה באנגלית.

באדיבות המצלםגרינבוים והונלייןצילום: באדיבות המצלם

בבית הכנסת הגדול בירושלים ראה לייבל'ה פגישה מחבקת של אבי תנועת הקירוב הרב יצחק דוד גרוסמן עם היוצר והזמר שולי רנד. לייבל'ה התרגש מנהשיקה. 

באדיבות המצלםהרב גרוסמן ושולי רנדצילום: באדיבות המצלם

אפרופו בית הכנסת הגדול, מי שהנחה את המעמד של סיום כהונת הרבנים הראשיים היה איש התקשורת הרב שלמה קוק שהנחחה כמובן בטוב טעם ודעת כאחד מגדולי המנחים הטובים במגזר החרדי.

אריאל אוחנהקוק מנחה את הסיום של הרבנים הראשייםצילום: אריאל אוחנה

העסקן מוטק'ה בלוי שיושב במשרדי 'דגל התורה' ומתראיין לתקשורת החילונית, תועד השבוע מתראיין לחדשות 12 ומדבר על גזירת הגיוס. 

באדיבות המצלםמרדכי בלוי בראיוןצילום: באדיבות המצלם

מתברר כי להתראיין אצל בלוי זה תורשתי, יומיים אחר כך ראה לייבל'ה את הבן יהודה מפלג הרצפ"ניקים מתראיין לכתבה של גלעד שלמור בסדרת הכתבות שנפתחה באופן חריג עם הגאון רבי יגאל רוזן. 

צילומסךיהודה בלוי מהרצפניקיםצילום: צילומסך

את האשדודים איש היחצ הגוראי פנחס פלינקר ודוברו של השר בן גביר אריאל אלחרר ראה לייבל'ה בפגישה מקורית ואקראית באוטו. ללייבל'ה נודע כי פלינקר ישב מאחורה (תמיד נוהג לשבת מקדימה) לא בגלל מנהג גוראי אלא כי נשפך קולה על המושב הקדמי.

באדיבות המצלםפלינקר ואלחרר בדרך לעסקה מוצלחתצילום: באדיבות המצלם

ואפרופו הדובר של בן גביר, את אחד מיועצי התקשורת של השר, ישכר זלמנוביץ ראה לייבל'ה מרוח על הערוץ של ברקוביץ ב-13 בכתבה על השר. 

באדיבות המצלםזלמנוביץ על המסך צילום: באדיבות המצלם

במהלך סיור שקיים שר הרווחה יעקב מרגי בעוטף עזה, נצפה השר מרגי בכניסה לישיבת עבודה עם ראש המועצה האזורית אשכול, יוצא מהרכב המאובטח מלווה במאבטחים של יחידת מגן במשרד רה"מ.

באדיבות המצלםהשר מרגיצילום: באדיבות המצלם

ראש ישיבת חברון הגאון רבי יוסף חברוני וראשי קהילת 'פני מנחם' בניו יורק בראשות הנגיד רבי מאיר מלניק ור' זעליג לנדא ערכו שבע ברכות שערכה המשלחת הישראלית שהגיעה במיוחד לשמחת החתונה של בת הנגיד הרבני ר' יעקב וואלקין. המקום שנבחר: מסעדת נוידו במנהטן כהוקרה על פועלו לטובת המוסדות. 

באדיבות המצלםבשבע ברכות של וואלקיןצילום: באדיבות המצלם

מי שיצא השבוע למסע לא שגרתי היה הרבי מספינקא שיצא יחד עם החסידים השרופים למסע של פסגת 'אור חדש' באוסטריה שם בין ההרים הרבי שהה עם החסידים באווירה טובה. בסיום המסע: נעמדו כל החסידים לתמונה ויש גם את אלו שנעדרו. 

באדיבות המצלםהרבי מספינקא והחסידיםצילום: באדיבות המצלם

אמן הרגש המוזיקאי אהרל'ה גולדשטיין התברך מהאדמו"ר מספינקא לאחר שהנעים את הנסיעה לאוסטריה.

באדיבות המצלםגולדשטיין מתברך מהרבי על רקע ההרים ומזג האוויר הקרירצילום: באדיבות המצלם

ועוד בחו"ל: קבוצת רובינשטיין ביטוחים יצאו למסע קיץ לרומניה יחד עם יועץ התיירות דודי רובינשטיין. מה שנקרא רובינשטיין & רובינשטיין. 

באדיבות המצלםרובינשטיין ביטוחים יצאו לחגוג ברומניהצילום: באדיבות המצלם

את הבנש"ק הרה"צ רבי יוסף גרוס משגיח ישיבת טשערנוביל ראה לייבל'ה בניגוני התחזקות בקבר האחים בטרנסניסטריה. 

באדיבות המצלםהבנש"ק הרב גרוס נושא תפילהצילום: באדיבות המצלם

המשגיח רבי דן סגל השתתף השבוע בברית לנכד הנדיב ר' ראלף הרצקה מקרן עולם התורה שנערכה בירושלים. המשגיחכ כובד  בברכות בגביע המפורסם של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל שהשתמש עמו בשבתות וחגים ואלפי סיומי מסכתות. לייבל'ה יודע שהגביע העלה את מחירו בעקבות עוד מגדולי ישראל שבירכו על הגביע תחת חופות. 

שלומי כהןהמשגיח רבי דן והגביע של רבי חייםצילום: שלומי כהן

גדולי ישראל הגר"ב פינקל, הגר"ד יוסף והגר"ש גלאי הגיעו השבוע לעצרת חיזוק בקהילה החרדית בראשון לציון שבנשיאות הגאון רבי משה נחשוני במלאת השלושים לפטירתו של גבאי בית הכנסת הבלתי נשכח הרב יצחק מנדלוביץ זצ"ל. במקום קיבל הבן יהודה מנדלוביץ דוברו של סגה"ש מקלב את ברכתו של המועמד לתפקיד הראשון לציון הגר"ד יוסף. 

באדיבות המצלםמנדלוביץ והגר"ד יוסףצילום: באדיבות המצלם

שר העבודה יואב בן צור אירח השבוע בלשכתו את יענקי שוורצר, הבחור שהפך לסמל לשילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה. בכדי לבנות פרויקטים נוספים של תכניות לימוד בתכנית תעסוקה שווה במשרד העבודה.

באדיבות המצלםהשר בן צור עם שוורצרצילום: באדיבות המצלם

בכירי עיריית בית שמש חגגו השבוע מסיבת יום הולדת ליחיאל גבריאלוב רל"ש סגן ראש העיר חנוך דרנגר. גבריאלוב הוא אחד האנשים החזקים היום בעיר שלא משיב אף פנייה ריקם. 

באדיבות המצלםבכירי בית שמש חוגגים לגבריאלובצילום: באדיבות המצלם

בהרצאה של הפרשן הבכיר עמית סגל שנמסרה במקום חשאי הפתיעו במקום את אריה קליין ממכבי שירותי בריאות בעוגת יומולדת מכובדת לכבוד יום הולדתו ולכבוד הולדת הבן.

באדיבות המצלםעמית סגל והעוגהצילום: באדיבות המצלם

את ענק הזמר מלונדון שלומי גרטנר ראה לייבל'ה בלילה שבין רביעי לחמישי בשוארמת 'דרור הקטן' שבכניסה לירושלים - השווארמה שכל עולם התורה זוכה לאכול בשעות המאוחרות. 

באדיבות המצלםגרטנר בשווארמהצילום: באדיבות המצלם

בבני ברק ראה לייבל'ה ישיבה שלא מן המניין: סגן ראש העיר שיקי מנדל, והפרשן עו"ד איתי גדסי יושבים על תפריט הערב של מפגש 'הגורן' במגדלי 'בסר' מרכז הסחר העולמי. על התפריט אם שאלתם: השף הצעיר שמעון קב שידיו רב לו בשלל תפרטים ובמיוחד בליל שישי. 

באדיבות המצלםהמפגש בהגורןצילום: באדיבות המצלם

אפרופו גדסי, לייבל'ה דרוך לקראת הבר מצווה לבנו הגדול של הפרשן איתי גדסי, הבוקר בתוכנית עם יענקלה פרידמן דנו השניים איזו שתיה תהיה בבר מצווה ביום שני בבני ברק. 

גדסי ופרידמן נערכים לבר מצווה צילום: באדיבות המצלם

גולת הכורתת של השבוע היה ההמנון: "למדתי שורה, הצלתי חייל, עוד שורה הרגתי מחבל". בחתונה של החתן נתי וייס החברותא של העיתונאי גלעד שלמור בישיבת 'אור ישראל'. הזמר הרשי אייזנבך עם תזמורתו של יענקי לנדא הרימו את הקהל עם שיר מתוך מילותיו של החתן לכתבה שפורסמו במהדורה ב-12. השיר זכה למאות אלפי צפיות.

הרשי אייזנבך עם השיר שחרך את הרשת צילום: באדיבות המצלם

הרב רפאל מנת ראש המוסדות בקהילה החרדית בזכרון יעקב נכנס השבוע לקבל את ברכת הדרך מראש הישיבה הגר"ד לנדו לקראת יציאתו בשבוע הבא לחו"ל לגיוס עבור מוסדות התורה ומאות אברכי הכוללים בזכרון יעקב.

באדיבות המצלםהרב מנת והרב לנדוצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה ראה את מנכ"ל השירות האזרחי ראובן פינסקי מפגין כשרון שירה מיוחד בדואט משותף עם אברהם פרידה באירוע ההצדעה לאלפי החרדים המשרתים בשירות אזרחי.

פריד ופינסקי בשירה צילום: באדיבות המצלם
 
את איש הנדל"ן מאיר קלירס ראה לייבל'ה השבוע בדבקות קודש בחופת אחותו הצעירה באולמי כתר הרימון בבני ברק.
 
באדיבות המצלםקלירס בחתונהצילום: באדיבות המצלם
 
מפקד היחידות המיוחדות של זק"א חיים אוטמזגין נצפה השבוע במדי צה"ל בחתונת איש החסד והחירום אהרלה פישר.

באדיבות המצלםאוטמזגין מככב בחתונהצילום: באדיבות המצלם

את הזמר אברהם משה ברדוגו, ראה לייבל'ה השבוע בלימוד דף היומי באמצע חתונה.

באדיבות המצלםברדוגו בלימוד דף היומיצילום: באדיבות המצלם

בצל הסערה והפחית שהתעופפה השבוע בערד, ראה לייבל'ה השבוע את יו"ר ועדת הכספים וחבר המועצה יצחק גורדון בשיחה עם שר המשפטים יריב לוין במסדרונות עיריית ערד.

באדיבות המצלםגורדון ויריב לויןצילום: באדיבות המצלם

אפרופו ערד, באישון לילה ראה לייבל'ה את מחזיק תיק חינוך חרדי בעיריית ערד משה רייכמן, מעתיר בתפילה בכותל המערבי, בדאגה למבני חינוך וגנים לשנה"ל הקרובה ואולי הוא גם יזכה לזריקת חפץ מישראל ביתנו.

באדיבות המצלםרייכמן הגוראי מתפלל בכותלצילום: באדיבות המצלם

את איש ירושלים הבכיר הרב ישראל גליס ראה לייבל'ה בטקס חשיפת דרגות עם בנו קצין במילואים בחיל התקשוב. אז מי אמר שהחרדים לא מתגייסים?

באדיבות המצלםגליס ובנוצילום: באדיבות המצלם

זה לא סוד שלייבל'ה אוהב אירועים יפים, בטח אם הברים קורצים לכל הכיוונים, על אחת כמה וכמה כשהמוזיקה היא לטעמו במקסימום. לכן ללייבל'ה היה ברור שאת החתונה אמש במרכז האירועים היוקרתי בדי סיטי הוא לא מפספס. כשנכנס, לכדה עדשתו של לייבל'ה את הרגעים היפים בחופה, כשאמן הרגש עוזיאל דייטש ונער הפלא בנצי קלצקין, מרגשים את החתן והכלה בחופתם, לצד מקהלת מלכות ותזמורתו של מוטי רוזנפלד.

עוזיאל דייטש ובנצי קלצקין צילום: באדיבות המצלם

ביום רביעי התחתן באולמי 'ארמונות חן' בבני ברק הבחור החשוב אריאל קצבורג מבחירי עולם הישיבות בנו של הרב חיים קצבורג זצ"ל מבית וגן, עם הכלה בת הרב יוסף קליך. החתן ידוע כמי שהקים רשת ישיבות בין הזמנים לעילוי נשמת אביו, בשמחה השתתפו רבנים ואישי ציבור רבים.

באדיבות המצלםהרב פירר בחתונה של החתן אוריאל קצבורגצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב ליו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי לרגל שמחת חתונת נכדו הראשון בשעה טובה, בן לחתנו הרה"ג רבי מנחם אביטן, הערב באולמי 'האופרה' באשדוד.

ברכת מזל טוב ליו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני לאירוסי נכדו השבוע, החתן החשוב גבריאל ברכר מישיבת חברון בן לחתנו ר' יהודה ברכר עם בתו של הרב בן ציון אוירבך רבה של רמת חן.

באדיבות המצלםווארט לנכד גפניצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לראש העיר בני ברק לשעבר אברהם רובינשטיין ראש כוללי נחלת משה מזכיר מועצת גדולי התורה לרגל שמחת נישואי בתו הערב עם בן הגר"א מאיר מר"י דברי מרדכי.

ברכת מזל טוב לנחמן גלבך משנה לראש העיר צפת ויו"ר אגודת ישראל בעיר לרגל נישואי בנו החתן גדליהו אהרן. 

ברכת מזל טוב למנהל התוכניות והחדשות ברדיו 'קול חי' בצלאל קאהן לרגל שמחת נישואי הבת בשבוע שעבר בשעה טובה ומוצלחת, עם החתן החשוב יצחק אייזיק איזיקוביץ, בנו של אליעזר אייזיקוביץ סופר עולם העיתונות החרדית.

ברכת מזל טוב לרב יצחק גולדשטוף בעל ה'קובץ גליונות' ועלון 'דברי שי"ח' לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לכתב 'יתד נאמן' ישראל רוזנר לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לכתב 'משפחה' אחיה ביתאן, לרגל שמחת הולדת בנו בכורו, בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לקותי אוברלנדר מנהל היח"צ במשרד הפרסום 'גל אורן לרנר' לרגל הולדת בנו.

ברכת מזל טוב למנהל אסטרטגיה במחוזות דרום וירושלים שפלה ב'מכבי שירותי בריאות' הרב אריה קליין מבכירי עסקני חסידות גור לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לאיש ה'דף היומי' אבי חרלפ לרגל שמחת הולדת הבת (הילד השביעי בלעה"ר) בשעה טובה. מכל רחבי הדף היומי שיגרו ברכות לאבי. 

באדיבות המצלםברכה לאבי חרל"פצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לרב מנחם קליין, מנכ"ל ארגון הקירוב הבלזאי "צהר" לרגל שמחת נישואי בנו השבוע.

ברכת מזל טוב לאיש אוקראינה הלל כהן לרגל שמחת נישואי בנו השבוע.  

ברכת מזל טוב לאיש החסד יעקב אליעזר שישא לרגל שמחת בר המצווה לבנו השבוע.

ולסיום, ברכת מזל טוב לנטע שפר איש אולמי 'הכרמים' המתוק לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה.

לייבל'ה לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד