א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
בניגוד לעמדה הרשמית

הצביעה בעד מדינה פלסטינית, הושעתה והתפטרה מהמפלגה

סנאטורית מוסלמית מאוסטרליה שמשפחתה נמלטה מאפגניסטן לאחר שנפלה בידי הטליבאן ב-1996, התפטרה מחברות במפלגת הלייבור לאחר שהושעתה מהמפלגה בשל תמיכה במדינה פלסטינית

הצביעה בעד מדינה פלסטינית, הושעתה והתפטרה מהמפלגה
עזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הסנאטורית האוסטרלית המוסלמית פאטימה פיימן, התפטרה ממפלגת הלייבור השולטת באוסטרליה, מספר ימים לאחר שהצביעה בעד הכרה במדינה פלסטינית.

למפלגת הלייבור יש עונשים מחמירים למי שיוצא נגד המדיניות של המפלגה, פיימן כבר הושעתה ללא הגבלת זמן מהוועדה של המפלגה לאחר שאמרה שתעשה זאת שוב.

"זה עניין שאני לא יכולה להתפשר עליו", אמרה הסנאטורית בת ה-29, והוסיפה כי היא "נקרעת עמוקות" על ההחלטה. פיימן תהיה מעכשיו סנאטורית עצמאית בלי שום התחייבות למפלגת הלייבור.

משפחתה נמלטה מאפגניסטן לאחר שנפלה בידי הטליבאן ב-1996, היא הפוליטיקאית הפדרלית הראשונה והיחידה באוסטרליה שלובשת חיג'אב.

"בניגוד לעמיתיי, אני יודעת איך זה להיות במקום של אי צדק. המשפחה שלי לא ברחה ממדינה שסועת מלחמה כדי לבוא לכאן כפליטים כדי שאוכל לשתוק כשאני רואה מעשי זוועה שנגרמו לאנשים חפים מפשע", אמרה במהלך מסיבת עיתונאים על התפטרותה.

באופן רשמי ממשלת אוסטרליה תומכת בפתרון שתי מדינות, אך לא תמכה בהצעת החוק לאחר שניסתה ללא הצלחה להכניס תנאי שכל הכרה צריכה להיות "כחלק מתהליך שלום".

הבוקר דיווחנו כי בתגובה להשעיית הסנאטורית, מפגינים פרו-פלסטיניים טיפסו על גג בית הפרלמנט של אוסטרליה בקנברה, לבושים בבגדים כהים. הם היו שם במשך כשעה ופרשו כרזות. אחד מהם קרא "מהנהר לים, פלסטין תהיה חופשית" סלוגן אנטישמי המאחל מוות של ישראלים.

מפגין אחד נשא נאום במגפון, והאשים את ממשלת ישראל בפשעי מלחמה. "לא נשכח, לא נסלח ונמשיך להתנגד", אמר המפגין.

אוסטרליה מדינה פלסטינית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד