א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
חסדי השם

צפו: הגר"י זילברשטיין השתעשע עם התאומות שנולדו בזכותו

עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין הבטיח להורים שהתאומות יהיו בריאות וביקש שיבואו אליו לאחר מכן להודות לקב"ה. וכך אכן היה צדיק גוזר והקב"ה מקיים. צפו בסרטון המרגש

צפו: הגר"י זילברשטיין השתעשע עם התאומות שנולדו בזכותו
הגר"י זילברשטיין עם התאומות שנולדו בזכותו צילום: דברי חמד

החדר בהיכל כולל 'בית דוד' בחולון, ידע במשך שנים רבות אירועים רבים ומרגשים כאחד, החל משאלות גורליות שהוכרעו בדעת תורה, וכלה בברכות וישועות רבות, לרבבות אלפי ישראל הפונים לעמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין, הידוע בכח פסיקתו ההלכתית בכל חלקי התורה, ובפרט בענייני רפואה והלכה.

אולם דומה שמעמד מרגש כמו זה שאירע אמש נחשב לנדיר ומרגש במיוחד, כאשר בחדרו של עמוד ההוראה כבר המתינו ילדי התלמוד תורה שבראשותו למבחן השבועי, נכנסו לפתע לחדר זוג הורים נרגשים (הרב מ.פ. ורעייתו, מהעיר בית שמש מ.ו) יחד עם בני משפחתם הקרובה, ועמם עגלת תאומים ובתוכה שתי בנות תאומות בריאות, ושלמות.

הגר"י זילברשטיין עם התאומות צילום: דברי חמד

תחילתו של הסיפור היה לפני מספר חודשים, כאשר רופא הודיע לאמא שבבדיקות רואים כמה מומים חמורים בעוברים, וישנה סכנה גם לאמא וגם לעוברים, ולכן הורה להפסיק ולעצור את הכל. בני הזוג הלכו לרופא נוסף גדול יותר, וגם הוא הורה כך. בני הזוג, מיהרו לעשות שאלת רב, והגיעו לקבלת הקהל הקבועה מדי בוקר אחר תפילת 'הנץ', בבית הכנסת 'המרכזי' ברמת אלחנן.

כשהגיע תור הבעל להציג את שאלתו בפני הגר"י זילברשטיין, ולאחר שהרב נכנס לעובי הקורה ושמע את כל פרטי השאלה במדוייק, הורה להם לפנות לרופא מומחה יותר, שאפשר לסמוך על כל הוראה שלו ומה שיאמר כך יעשו. ואכן המליץ להם על רופא פרטי המוכר לו משיעורי הרופאים אותם מוסר עשרות שנים בביה"ח 'מעייני הישועה', בכדי לקבל את חוות דעתו הבכירה.

בני הזוג מיהרו לאותו רופא, אשר לאחר כמה בדיקות, הצטרף גם הוא לחוות דעתם של הרופאים הקודמים, והורה באופן חד משמעי כי המצב כעת הוא סכנה גם לאם וגם לעוברים.

בני הזוג שבו לרב זילברשטיין והציגו בפניו את חוות דעתו של הרופא הבכיר, אליו המליץ להם לפנות, והמתינו למוצא פיו. עמוד ההוראה פנה ושאל: 'היכן אתם גרים?', 'בבית שמש', השיבו.

הגר"י זילברשטיין המשיך ואמר: 'בבית שמש יש הרבה ילדים שצריכים עזרה וסיוע, תקח ילד ותעזור לו, תקדם אותו בלימוד, תעשה עמו חסדים, ובזכות זה תראו ניסים'. בעודו מצטט את דברי הגמרא במסכת בבא בתרא חונן דל מלוה ה', אשר מי שמסייע וחונן דלים, הקב"ה כביכול נהיה בעל חובו לפרוע לו. כאשר הוסיף לסיום שיתנו כסף רב לצדקה, ויתפללו חזק, ובעז"ה יהיה להם הרבה נסים...

בני הזוג השתוממו וניסו להסביר שוב לרב את המקרה עם הנתונים הברורים, ואת הוראת הרופאים שזה סכנה גם לאמא, אולם הרב זילברשטיין חזר על דבריו, ואמר: 'אל תדאגו, יהיו לכם עוד הרבה ניסים, ובעז"ה יהיו לכם תאומות בריאות ושלמות, ולאחר הלידה, תבואו אלי עמם יחד, להודות להקב"ה על הנסים שיהיו לכם'.

ההורים ההמומים יצאו נרגשים מהגר"י זילברשטיין, וכמובן קיבלו על עצמם לציית ללא עוררין לדעת התורה ובאמונת חכמים אמיתית ופשוטה, ללא ספיקות וחששות.

צדיק גוזר והקב"ה מקיים, ואכן כך היה, לאחר כמה חודשים, נולדו לבני הזוג שתי בנות תאומות בריאות ושלימות, כאשר כל הצוות הרפואי שליווה את הסיפור, עמד נפעם ומשתומם מהנס הפלאי הזה. כאשר אחד הרופאים הבכירים סירב להאמין לסיפור, ואמר להורים 'נס שלא הקשבתם לי'...

לאחר שהשתחררו מבית החולים ביום שישי האחרון, מיהרו בני הזוג לבית מדרשו של הגאון רבי יצחק זילברשטיין, שקיבלם בשמחה ובחביבות מיוחדת יחד עם התאומות, וביקש לשיר יחד 'חסדי השם כי לא תמנו כי לא כלו רחמיו', כשלאחר מכן העניק סידור במתנה עם הקדשה אישית בכתב יד קדשו לכל אחת מהתאומות, כשהוא מכנה אותם 'לבת ישראל שנולדה בחסדי השם'. לסיום שוררו כל הנוכחים 'סימן טוב ומזל טוב יהא לנו ולכל ישראל אמן', ולאחר מכן אמרו בהתרגשות מרובה 'מזמור לתודה' כהודאה להקב"ה על הנס המופלא.

הרב יצחק זילברשטיין תאומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד