א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
נמאס מחמאס

תושבים בעזה מעודדים את החמורים בקריאות "קדימה סינוואר"

רשת BBC מדווחת כי חמאס מתמודד ברצועת עזה עם התנגדות ציבורית גוברת. עובד בכיר בממשלת חמאס אמר ל-BBC בעילום שם מחשש לחייו, כי התקפות חמאס היו "קפיצה מטורפת ולא מחושבת"

תושבים בעזה מעודדים את החמורים בקריאות "קדימה סינוואר"
סינוואר וחמור צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90 / pixabay

רשת BBC מדווחת כי הזעם ברחוב העזתי גובר. תושבים תוקפים קשות את חמאס. רופא עזתי אמר בסרטון שהפך ויראלי: "היו לי חיים טובים, אבל יש לנו הנהגה מטונפת. הם התרגלו לשפיכות הדמים שלנו, שאלוהים יקלל אותם הם חלאות".

את הדברים הוא אמר בסרטון שצולם מחוץ לבית חולים, מוצף במאות נפגעים פלסטינים לאחר מבצע ישראלי לשחרור ארבעה חטופים ממרכז עזה בחודש שעבר. שניות לפני סיום הסרטון הוא פונה אל הקהל.

"אני אחד מכם" הוא אמר, "אבל אתם עם פחדן. יכולנו להימנע מהתקיפה הזו". הסרטון הפך ויראלי. וזה לא היחיד.

ביקורת גלויה על חמאס גוברת בעזה, הן ברחובות והן באינטרנט. חלק מתחו ביקורת פומבית על חמאס על כך שהסתיר את החטופים בדירות ליד שוק הומה, או על ירי רקטות מאזורים אזרחיים.

תושבים אמרו ל-BBC כי קללות וגידופים נגד הנהגת חמאס נפוצות כיום בשווקים, וכי חלק מבעלי חמורים אף כינו את החמורים שלהם על שם מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. הם צועקים לחמורים קדימה "יאללה, סינוואר".

"אנשים אומרים דברים כמו 'חמאס השמיד אותנו' או אפילו קוראים לאלוהים ליטול את חייהם", אמר אחד.

"הם שואלים למה נועדו הפיגועים ב-7 באוקטובר - יש אומרים שהם היו מתנה לישראל". חלקם אף מפצירים במנהיגיהם להסכים על הפסקת אש עם ישראל.

בעזה עדיין יש מי שנאמנים בחירוף נפש לחמאס ואחרי שנים של שליטה דיקטטורית, קשה לדעת עד כמה הארגון מאבד תמיכה, או עד כמה היריבים הקיימים מרגישים שהם מסוגלים לומר את דעתם.

עובד בכיר בממשלת חמאס אמר ל-BBC בעילום שם מחשש לחייו, כי התקפות חמאס היו "קפיצה מטורפת ולא מחושבת".

"אני יודע מהעבודה שלי עם ממשלת חמאס שהיא התכוננה היטב למתקפה צבאית, אבל היא הזניחה את העורף", אמר. "הם לא בנו שום מקלט בטוח לאנשים, הם לא שמרו מספיק מזון, דלק וציוד רפואי. אם אני ומשפחתי נשרוד את המלחמה הזו, אעזוב את עזה בהזדמנות הראשונה שתהיה לי".

מקור בעזה אמר ל-BBC כי עשרות בני אדם נהרגו על ידי חמאס בלחימה עקובה מדם עם קבוצות מקומיות אחרות, לאחר שכוחות צה"ל נסוגו מאזור אחד.

עזה חמאס סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד