א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
מאמר חריף

הח"כית שסבתה הותקפה קשות: "כשהיהודים ייעלמו, הצרפתים יהיו הבאים בתור לחטוף"

חברת הכנסת שרן השכל חשפה כי סבתא שלה הותקפה קשות בצרפת. בזמן התקיפה התוקפים צעקו לעברה: "יהודיה מלוכלכת, זקנה מלוכלכת". אחד התוקפים היכה אותה באלימות בפניה, שבר את שיניה והפיל אותה ארצה

הח"כית שסבתה הותקפה קשות: "כשהיהודים ייעלמו, הצרפתים יהיו הבאים בתור לחטוף"
ניידת משטרה בצרפת צילום: באדיבות המצלם

לאחר תקיפה אנטישמית מחרידה שספגה בצרפת סבתה של ח"כ שרן השכל מסיעת המחנה הממלכתי, חברת הכנסת לא נשארה חייבת ופרסמה מאמר חריף בתקשורת הצרפתית. הסבתא בת 88 הותקפה בגלל שענדה תליון מגן דוד.

הסבתא הגישה בתחילת השבוע תלונה בתחנת המשטרה של סרסל בוואל-ד'אוז, מצפון לפריז, לאחר שספגה תקיפה פיזית אלימה ועלבונות אנטישמיים. אחד התוקפים היכה אותה באלימות בפניה, שבר את שיניה והפיל אותה ארצה. כשהיא על הקרקע, בעט בה התוקף בגב ואז קרא לה "יהודיה מלוכלכת", "זקנה מלוכלכת". "זה מה שמגיע לך", צעקו לעברה התוקפים לפני שנמלטו.

חברת הכנסת כתבה: "צרפת, מדינה הידועה בערכיה של חירות, שוויון ואחווה, לא מצליחה להגן על אזרחיה היהודים. המתקפה האלימה על סבתי לא הייתה אירוע בודד אלא חלק ממגמה מתפשטת והולכת של אלימות אנטישמית שאחזה במדינה".

סבתא שלי, כמו יהודים רבים אחרים בצרפת, מתמודדת עם הטרדות ואלימות מתמדת. הרחובות, הרכבת התחתית ואפילו הנסיעות הרגילות לסניף הדואר הפכו לפעמים למסוכנים, עם חשש לפיגועים, יריקות ועלבונות שנאה".

היא תקפה את ההגירה האיסלאמית: "התוקפנות המתמשכת הזו נובעת מבעיה עמוקה יותר: עלייתן של אידיאולוגיות איסלאמיסטיות רדיקליות שהשתרשו בחלקים מאירופה, במיוחד בצרפת. ממשלות צרפת העלימו עין מהאיום ההולך וגובר הזה, ולא הצליחו להגן מפני התקפות טרור, אלימות יומיומית וגזענות מערכתית. הזנחה זו העצימה קבוצות קיצוניות, והפכה את צרפת למוקד האג'נדות השנאה".

היא הזהירה את צרפת: "הטבח ב-7 באוקטובר, בסימן אכזריות בלתי נתפסת, הוא קריאת השכמה לכל אזרח צרפתי. המעשים הנתעבים הללו הם חלק מאג'נדה רחבה יותר של איסלאמיזם רדיקלי בראשות איראן. התמונות הנוראיות של 7 באוקטובר צריכות לשמש תזכורת חדה להשלכות כאשר אידיאולוגיות כאלה נותרות ללא בדיקה".

השכל תקפה את התקשורת הצרפתית הממוסדת והאשימה אותם בליבוי האנטישמיות: "הגיע הזמן לדרוש להפסיק את התעמולה האנטי-ישראלית הממלכתית - בראשות סוכנות הידיעות הצרפתית (AFP) והתקשורת הציבורית הצרפתית - שהזינה את האנטישמיות הגוברת הזו. תקיפת סבתי הוסתרה כדי להימנע מלסייע למפלגת "העצרת הלאומית" (של מארי לה פן) בזמן הבחירות, השתיקה הזו על המעשים האנטישמיים האלה חייבת להסתיים".

היא הזהירה את צרפת: היהודים הם לעתים קרובות היעדים הראשונים, אבל הם אף פעם לא האחרונים. אם צרפת לא יכולה להגן על האוכלוסייה היהודית שלה, הקהילה הצרפתית הרחבה נמצאת כעת בסכנה".

לסיום כתבה: "אני אדרבן את סבתא שלי לעלות לישראל, להצטרף אלינו, מדינה שהיא הייתה צריכה להגיע אליה מזמן. אבל זה אזהרה: כשהיהודים ייעלמו, הצרפתים הילידים יהיו הבאים שיעזבו או ייכנעו. על צרפת לפעול בנחישות ולהבטיח שעקרונות החירות, השוויון והאחווה שלה אינם רק מילים, אלא מציאות חיה עבור כל אזרחיה, לא משנה מה אמונתם או מוצאם. הגיע הזמן שצרפת תתעמת עם האנטישמיות הגוברת שלה עם העוצמה והנחישות שההיסטוריה והתרבות שלה דורשות".

 

שרן השכל תקיפה אנטישמית מלחמת חרבות ברזל צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד