א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
"רק המוות ישחרר"

פסק דין חריף נגד הוט: הלקוח קיבל 18 שיחות בשבועיים

במשך תקופה קצרה של כשבועיים ימים התקבלו אצל התובע 18 שיחות מנציגים שונים של הוט. הללו התמידו בהצעותיהם אליו לחזור ולצרוך את שירותי הוט מהם בחר להתנתק, וזאת חרף הפצרותיו העקביות להיעזב במנוחה | השופט מתח ביקורת חריפה על החברה ‏

פסק דין חריף נגד הוט: הלקוח קיבל 18 שיחות בשבועיים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

פסק דין חריף ביותר נגד חברת הוט המטרידה את לקוחותיה לשעבר, ומסרבת לקבל מהם  את התשובה ״לא״. את הפסיקה פרסם כתב המשפט אבישי גרינצייג. 

‏השופט יאיר חסדיאל כותב שמבחינת הוט, האדם הצרכני הוא ״שורה״ שממנה ישחרר רק המוות.

‏בית המשפט קיבל את התביעה של לקוח לשעבר שזכה לעשרות רבות של שיחות, מחברת הוט, שניסו בכל דרך ״להחזיר אותו בתשובה״.

‏נגד הוט כבר הוגשו ואף התקבלו לא מעט תביעות, אך לדברי השופט - ניכר שהם לא גרמו לחברה לתקן את דרכיה.

‏השופט חסדיאל כותב כי ״הנתון הגלוי, נטול הבושה, הישיר, והיבש שביסוד התביעה, זה שאף ״הוט״ הכירה בו בכתבי טענותיה, הוא כי במשך תקופה קצרה של כשבועיים ימים התקבלו אצל התובע 18 שיחות מנציגים שונים של הוט. הללו התמידו בהצעותיהם אליו לחזור ולצרוך את שירותי הוט מהם בחר להתנתק, וזאת חרף הפצרותיו העקביות להיעזב במנוחה״.

‏לדברי השופט, ״הקשבה לשיחות שהקליט התובע מגלה שבעים פנים בתורת השיווק הפוגענית של הוט שעיקרה – גילוי פנים שלא כהלכה בתורת הפרטיות. ביניהם, בין היתר, הנציג הטוב, הנציג הרע, הנציג הרוחני-אמוני המכנה את התובע "איש יקר" ומברך, משבח ורותם את הבורא לצרכי הוט, הנציגה הפטריוטית המתקשרת שוב על מנת ליידע את התובע בדבר מבצע מיוחד "לאור המצב הביטחוני", הנציג הבדרן המבזה את התובע לקול צחוקם של חבריו, והנציג המושח את גסותו בשמן הבשורה הישראלית המתוקה של הפמיליאריות הממוסחרת ומתקלס בתובע תוך שימוש בביטויים "אחי", ו"נשמה שלי"".

‏השופט חסדיאל לא עוצר פה, וכותב כי "מדרש אותן שיחות – אין מנוחה ואין שלווה לחוטא המבקש לעזוב את הברית עם הוט. נגזר עליו להיות נתון בכף הקלע של שיחות טלפון חוזרות ונשנות, ושל חקירות חוזרות ונשנות בעילת עזיבתו, בעילת אי היענותו להצעות קודמות, ובעילת אי היענותו להצעה הנוכחית. לא יקבל דין זה – דינו גם לבוז, והכל – עד שישוב אל הוט בתשובה שלמה".

‏השופט מצטט את אחד מעובדי 'הוט' שאמר באחת השיחות המוקלטות:

‏ "אני מתקשר פה לכולם, לכל אחד מתקשרים אלף פעם ביום, לכל מי שעוזב אותנו".

‏לדברי השופט חסדיאל, בעיני הוט, האדם הצרכני הוא ״שורה ברשימת לקוחות ממנה ישחרר רק המוות, או בית המשפט״. הוא חייב את הוט לפצות את הנתבעת ב-19,500 שקל כפי שביקש התובע. הוא כתב שהיה פוסק את המקסימום האפשרי, אם התובע היה מבקש זאת בכתב התביעה.

הוט שירות לקוחות פסק דין השופט יאיר חסדיאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד