א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
ממצאי תחקיר שב"כ

נמצא האשם בשחרור מנהל שיפא? "אין כשל ערכי או מוסרי"

שחרורו המסעיר של מנהל שיפא מוחמד אבו סלמיה לעזה, הוביל את שב"כ לבצע תחקיר מהיר שהוצג לראש הממשלה. מנהל בכיר בשב"כ קיבל הערה פיקודית

נמצא האשם בשחרור מנהל שיפא? "אין כשל ערכי או מוסרי"
מחבלים בכלא צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ראש השב"כ רונן בר הציג אתמול (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו את ממצאי התחקיר על שחרורו של מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה. במסגרת התחקיר, נתן ראש השב"כ למנהל בכיר בארגון, שהיה מעורב בהליך השחרור, הערה פיקודית.

על פי השב"כ, בארגון נעשו התאמות, והופקו לקחים בכל הקשור לשחרור עצורים עזתים ואישור שמות אסירים שמשוחררים לאור מצוקת מקומות הכליאה.

בתחקיר של שב"כ נכתב: "אין כשל ערכי או מוסרי. יש פה צורך מדינתי, במסגרתו נכפה על שב"כ להחליט מי משוחרר כי אין מקומות כליאה. מנהל שיפא עמד בתבחינים של מסוכנות. טעות בשיקול דעת לא לקחה בחשבון היבטים נוספים. על כך קיבל אותו מנהל בכיר הערה פיקודית".

ראש השב"כ גם הוא לא ידע את זהותם של מי המשוחררים לעזה. על פי הפרסום ברשת ב', ההחלטה התקבלה בדרג נמוך יותר.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב לתחקיר שהציג ראש השב"כ לראש הממשלה ואמר: "טוב עשה ראש השב"כ שהודה בטעות החמורה שעשה אירגונו. כעת הוכח כי הטלת האשמה בשירות בתי הסוהר בשיחרור מנהל בית החולים שיפא׳ הייתה זריעת חול בעיניי הציבור. מצופה כי גם האג'נדה והתפיסה הארגונית של השב"כ תעבור חשבון נפש".

כזכור, ישראל שחררה ביום שני את מנהל בית החולים "שיפא" מוחמד אבו סלמיה, שנעצר לפני יותר מחצי שנה. לפי צה"ל ומערכת הביטחון, בית החולים שלו שימש "תשתית טרור" במשך שנים ובו פעלו מחבלים.

השחרור הוביל לגלגולי האשמות בין הדרג המדיני לביטחוני. בכיר בקואליציה האשים את שב"כ וצה"ל על כך שלא התייעצו, או לכל הפחות עדכנו מראש את הדרג המדיני. בשב"כ התייחסו להאשמות ומסרו: "זה כשנה מתריע שירות הביטחון הכללי בכל פורום אפשרי, בכתב ובעל פה, על מצוקת הכליאה".

 

מחמוד אבו סלמיה מנהל בית החולים שיפא שב"כ תחקיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד