א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
נחשבים לאמינים

סקרים דרמטיים בארה"ב: ביידן בדרך לתבוסה קשה

לפי סקר וול סטריט ג'ורנל הנשיא לשעבר טראמפ עם 48%, בעוד ביידן עם 42%. 80% מהנשאלים חושבים שביידן זקן מדי כדי להתמודד לכהונה שנייה - אחרי העימות בו נתן הופעה גרועה במיוחד

סקרים דרמטיים בארה"ב: ביידן בדרך לתבוסה קשה
ג'ו ביידן/ דונלד טראמפ צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ/unsplash

סקר של 'ניו יורק טיימס' ומכון הסקרים סיינה קולג', שנחשב לאחד האמינים ביותר ארה"ב, מעלה כי הנשיא לשעבר טראמפ מוביל על ביידן ב-6% בקרב מצביעים שסביר להניח שיגיעו לקלפי (49-43), וב-8% בקרב המצביעים הרשומים (49-41). 

סקר וול סטריט ג'ורנל מעלה כי טראמפ עם 48%, ביידן עם 42%. עוד לפי הסקר: 80% מהנשאלים חושבים שביידן זקן מדי כדי להתמודד לכהונה שנייה. 

בתוך כך, רשת CBC דיווחה כי עשרות מחוקקים דמוקרטים שוקלים לקרוא לביידן פרוץ מהמירוץ. אחד ממחוקקים אלו אמר שהקבוצה של המחוקקים, שאופיינה כגדולה ומכסה חלק נרחב מהסיעה הדמוקרטית, מודאגת מיכולתו של הנשיא להיבחר מחדש. המחוקקים מקווים שהנשיא יקבל את ההחלטה הנכונה ויעזור למצוא מועמד חדש.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס הלילה בעצרת בחירות לעימות הכושל מול הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ואמר כי זה היה תוצאה של עייפות: "נסעתי להרבה נסיעות מסביב לעולם - זה אולי לא היה רעיון כזה חכם. לא הקשבתי לצוות שלי וכמעט נרדמתי על הבמה".

"אני יודע שלא היה לי לילה מוצלח בעימות", אמר ביידן. "עד כה הכול בסדר, אני מרגיש טוב בנוגע למה שקורה", אמר.

בתוך כך, דוברת הבית הלבן התייחסה אמש לכשירותו של ג'ו ביידן לאחר העימות. הדוברת אמרה כי בבית הלבן "מבינים את הדאגה, אך ביידן לא צריך בדיקה קוגניטיבית".

וול סטריט ג'ורנל הנשיא ביידן בחירות בארה"ב דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד