ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
לאחר קבלת התשובה

בישראל בוחנים את הצעת הפסקת האש האחרונה של חמאס

ישראל קיבלה את תשובת ארגון הטרור חמאס והודיעה כי "תבחן אותה". בינתיים צה"ל נערך לפעילות עצימה ברפיח ובמקביל נבנית לגיטימציה לפעולה מול חיזבאללה | המוסד פרסם הערב הודעה ובה אישר כי נבחנת תשובה שהגיש חמאס

בישראל בוחנים את הצעת הפסקת האש האחרונה של חמאס
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

משרד ראש הממשלה הודיע הערב (יום רביעי), בשם המוסד, כי קטאר ומצרים העבירו לצוות המשא ומתן הישראלי את התייחסות חמאס למתווה עסקת החטופים.

בהודעה נאמר מוקדם יותר: "המתווכות בעסקת החטופים העבירו לצוות המשא ומתן את התייחסות חמאס למתווה עסקת החטופים. ישראל בוחנת את ההתייחסות ותשיב למתווכות את תשובתה".

חמאס דורש כי המשא ומתן יימשך בלי אפשרות להפסיקו, עד שיושג הסדר סופי. ישראל הודיעה כי זה הקו האדום שלה, כי אם תסכים למשא ומתן ללא הגבלת זמן, היא למעשה מאפשרת לחמאס לנהל משא ומתן שנים, בלי תוצאות ובלי לשחרר החטופים הגברים.

ב-Ynet דווח כי ההערכה בישראל שהלחץ ברפיח ישפיע על המו"מ לעסקה, ומתקרב השלב שבו חמאס יסכים לחזור לשולחן המשא ומתן. בכיר ישראלי העריך שהסיכויים לחזרה למו"מ הם גבוהים, אך קשה להמר אם יצליחו להגיע לעסקה.

בכאן חדשות דווח, כי המתווכים העבירו מסר מחמאס לישראל כי ארגון הטרור לא מעוניין להתקדם במשא ומתן לעסקה - עד שחמאס לא יקבל הבטחה שצה"ל יתפנה מאזור ציר פילדלפי בטווח הזמן הקרוב, דבר שישראל כרגע מסרבת לעשות.

בחדשות 12 דווח כי גם אם חמאס ישיב בחיוב למתווה - המשא ומתן ייארך זמן רב. גורמים שמעורים במו"מ: לראשונה תשובת חמאס מאפשרת התקדמות, יש בסיס למשא ומתן. עוד אומרים הגורמים כי "חמאס הלך לקראת מתווה נתניהו שאומץ על ידי ביידן. השאלה אם זה יספיק להגיע לעסקה".

מוקדם יותר מסרה לשכת ראש הממשלה, בשם "גורם ביטחוני בכיר", כי חמאס ממשיך להתעקש על סעיף שימנע מצה"ל לחזור להילחם לאחר שלב א' במתווה לעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש, "דבר שאינו מקובל על ישראל".

לדברי הגורם, "ישנם פערים נוספים שעדיין לא נסגרו. ישראל תמשיך במשא ומתן תוך כדי המשך הלחץ הצבאי והמדיני כדי להביא לשחרור כל 120 חטופינו, החיים והחללים כאחד".

חמאס מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד