א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
ה"בדיקה" הצליחה

דיווח: להב 433 בוחנת חקירה נגד ינון מגל

הניסיון של ינון מגל עבד ושונאיו נפלו בפח. הציוצים שלו "היועמ"שית בוגדת" כדי לבחון אם היחס אליו יהיה דומה למסיתים נגד ראש הממשלה ומשפחתו - עבד

דיווח: להב 433 בוחנת חקירה נגד ינון מגל
ינון מגל צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

המשטרה בוחנת התבטאויות של איש התקשורת ינון מגל בחשבון ה-X שלו. לפי הדיווח של משה שטיינמץ ב'כאן 11', מדובר בסדרת ציוצים מכוונים של מגל נגד היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. 

באחד מהם כתב: "גלי בהרב מיארה היא בוגדת", והוסיף את המילה "בדיקה". ינון מגל בעצם הפריח ניסיון לאוויר, האם תהיה איפה ואיפה והוא יוזמן לחקירה לפני שיוזמנו המסיתים נגד ראש הממשלה נתניהו בימים האחרונים שלא מטופלים.

בציוץ מטריל נוסף כתב: “גלי אנחנו מחכים לך עם חבל התליה. בדיקה”. באחר כתב: "גלי בהרב מיארה היא רוצחת המונים. בדיקה". כל זאת בפרפרזה לדברי הסתה שהשמיעו אנשי שמאל נגד ראש הממשלה ומשפחתו שלא זכו ליחס מצד בהרב מיארה.

לפי הדיווח, יחידת להב 433 של המשטרה בוחנת את ההתבטאויות של מגל, שמסר בתגובה: "גם אני בוחן את התנהלות המשטרה, הפרקליטות והיועמ"שית".

בהמשך התלוצץ ברשת X וכתב: "התחלתי להסתובב לייתר בטחון עם תיק קטן ובו מברשת ומשחת שיניים, שמפו, מגבת, כפכפים למקלחת וספר. מה שכן, קצת מרגיע אותי שאין מקום בבתי הכלא".

בתוך כך, יו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר, שיגר היום (רביעי) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה ובה קרא לה לפתוח בחקירה מיידית נגד ינון מגל. 

דני שם טוב, דוברות הכנסתעורך הדין עמית בכרצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

להלן המכתב המלא:

הנדון: דרישה לפתיחה בחקירה מידית כנגד מר ינון מגל בגין חשד להסתה כנגד היועצת
המשפטית לממשלה

אני פונה אליך בזעזוע עמוק נוכח אמירותיו החמורות ביותר שפרסם מר ינון מגל (להלן : "מר מגל") בחשבון האיקס שבבעלותו (טוויטר לשעבר) (להלן: "חשבון הטוויטר") כנגד היועצת המשפטית לממשלה, עוייד בהרב-מיארה (להלן: "היועצת המשפטית לממשלה").

במשך מספר ימים כתב מר מגל בחשבון הטוויטר אמירות חמורות שיש בהן הסתה וגידוף כלפי
היועצת המשפטית לממשלה, כך למשל ביום 25.6.2024 כתב מר מגל בחשבונו יגלי בהרב מיארה היא בוגדת", וביום 30.6.2024 כתב מר מגל יגלי, אנחנו מחכים לך עם חבל התליה", ועוד אמירות חמורות נוספות.

האמירות הנ"ל, כל אחת מהן, ובוודאי במצבור, הן הסתה פרועה ומסוכנת, לצד ביזוי מוחלט של מוסד היועמ"שית, מוסד הייעוץ המשפטי לממשלה ואת שלטון החוק.

מר מגל מנסה לעשות "בדיקה", אך מתעלם בבדיקתו מהעובדה כי לעומת דמויות אחרות, מר מגל הוא דמות מפורסמת ובעלת השפעה ציבורית במגוון פלטפורמות, הן באמצעות תכנית הטלוויזיה אותה הוא מנחה באחד מערוצי הטלוויזיה הנצפים בישראל, הן באמצעות תוכנית רדיו והן באמצעות חשבון הטוויטר שלו המונה מאות אלפי עוקבים. לפיכך, לאמירותיו יש השפעה רבה על צופיו.

ישנו חשש כבד שאמירותיו החמורות של מר מגל עלולות להוביל באופן ממשי לפגיעה פיזית בעוייד בהרב-מיארה.

נוכח הדברים המפורטים לעיל, מבוקש לפתוח בחקירה מיידית כנגד מר מגל בחשד להסתה לאלימות בהתאם לסעיף 144(ד)(2) לחוק העונשין, התשל"ז-1977.

ינון מגל חקירה פלילית הסתה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה עמית בכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד