ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
ביקורת חריפה

הנאשם באיומים על רכז המודיעין שוחרר ממעצר בית: "פגם משמעותי, המשטרה עברה על החוק"

בית המשפט קבע כי המשטרה עברה על החוק בהתנהלותה בפרשת החרדי שנאשם באיומים על רכז מודיעין, על רקע מחאות ה'פלג': "פגם משמעותי, המשטרה פעלה בניגוד ללשון חוק מפורשת" | המשטרה: "נלמד את החלטת בית המשפט ונפיק לקחים"

הנאשם באיומים על רכז המודיעין שוחרר ממעצר בית: "פגם משמעותי, המשטרה עברה על החוק"
הפגנת הפלג סמוך לבני ברק צילום: נועם אליהו

בית משפט השלום בתל אביב שחרר היום (רביעי) ממעצר בית, בניגוד לעמדת המשטרה, תושב בני ברק שנאשם כי התקשר לרכז המודיעין של מרחב דן ואיים עליו על רקע מחאות הפלג הירושלמי בכביש 4. "אני אהרוג אותך, אני אבוא אליך בזמן שלי", אמר הנאשם לרכז, כך לפי טענת המשטרה.

השופט אור ממון מתח ביקורת חריפה על המשטרה בשל התנהלותה בתיק, לאחר שפרקליטיו של הנאשם טענו כי המשטרה מתעמרת בו, בשל העובדה כי הקורבן לכאורה הינו איש הארגון. "יש התעמרות ברמות הכי גבוהות", אמר עורך דינו בדיון בבית המשפט. לטענתו, במהלך שבוע וחצי ביקרה המשטרה את הנאשם בביתו לא פחות מ-16 פעמים, גם במהלך שעות הלילה המאוחרות. "לא מדובר בראש ארגון פשע", אמר הפרקליט. "יש פה פגם יסודי בהליך, הוא לא צריך להיות במעצר. יש התנהגות נפסדת ובריונית, התעמרות של היחידה החוקרת, ולכן הוא לא אמור להיות במעצר בכלל, זה בלתי חוקי".

לפי כתב האישום, לפני כשבועיים קיבל הקצין ממשטרת מרחב דן שיחה טלפונית מאדם שאינו מכיר. במענה לשיחה, אמר לו הנאשם: "אתה יותר מידי תוקף את האנשים של הרב צבי פרידמן, אנחנו נפגע בך ונבוא איתך חשבון". הנאשם המשיך ואמר: "אני אהרוג אותך", "אתה לא יהודי, אני אפגע בך גם בעולם הזה וגם בעולם הבא".

המחאה בכביש 4 צילום: דוברות המשטרה

הנאשם, בן 47, תושב בני ברק הובא לחקירה שבסיומה נכלא. עפ"י החקירה, הוא רכש פלאפון וכרטיס סים והתקשר לשוטר, איים עליו וסיים את השיחה. עם סיומה של חקירה הוגש כתב אישום נגד החשוד בגין איומים וכן בקשה למעצר עד תום ההליכים.

באחרונה, על רקע סערת חוק הגיוס, החלו אנשי קהילתו של הרב צבי פרידמן, אשר פרשה מ'הפלג הירושלמי', להפגין תוך חסימת צירים מרכזיים. חברי הקהילה מציגים קו מיליטנטי אל מול רבני 'הפלג', שנמנע מקיום מחאות בתקופה זו.

היום, כאמור, התקיים דיון בעניינו בבית המשפט. עורכי דינו ההמומים של הנאשם שעיינו בחומר החקירה, הציגו את החומר לבית המשפט. בית המשפט בהחלטתו הסיר את כל התנאים המגבילים תוך מתיחת ביקורת חריפה על היחידה החוקרת ועל התנהלותה. "לאחר ששקלתי את טענות הצדדים אני סבור שיש פגם משמעותי היורד לשורשו של עניין בהליכים  שננקטו כנגד המשיב", אמר השופט בהחלטתו.

השופט הדגיש כי היחידה החוקרת פנתה וביקשה צו מעצר וצו חיפוש שמטרתו תפיסת הטלפון של הנאשם, אך משעה שבקשה זו נדחתה על ידי בית המשפט, "עשתה דין לעצמה וכעבור שעות ספורות הגיעה במטרה לעכב את המשיב, עשתה זאת ללא שנוספו כל ראיות ומיד ובסמוך לאחר העיכוב גם הורתה על מעצרו וכן תפסה את מכשיר הטלפון שלו שוב בניגוד להחלטה שיפוטית".

"לא זו אף זו", הוסיף השופט. "היחידה החוקרת שכאמור בחרה להתעלם מהחלטה שיפוטית שניתנה, גם החליטה, אני מקווה שלא במודע, גם להעלים מידי המותב הרלוונטי את העובדה שנדחתה בקשה לצו מעצר במעמד צד אחד, וגם זאת בניגוד ללשון חוק מפורשת אשר מחייב עדכון של גורם שיפוטי באשר לבקשה קודמת שנדחתה, נוצלה לטעמי העובדה שישב מותב אחר בדין, ושהסנגור אינו זכאי לעיין בחומרים וגם כאמור לא עודכן בדבר בקשה קודמת שנדחתה".

באדיבות המצלםעורכי הדין שלמה חדד ואיתי כהןצילום: באדיבות המצלם

התנהלות זו שייתכן והיה מקום לסבור שהיא אוסף של טעויות מקריות לצערי יש אינדיקציות שמלמדות שאינה כך וזאת לאור הביקורים התכופים שבוצעו בביתו של המשיב במשך תקופה קצרה בשעות שאינן סבירות, כאשר מדובר במשיב נעדר עבר פלילי, אב ל-11".

עו"ד איתי כהן ועו"ד שלמה חדד מסרו: "היום התקיים דיון נוסף בתיק, ביהמ"ש קיבל את מלוא טענותינו, קרי - מעצר בלתי חוקי והתעמרות במרשנו מצד היחידה החוקרת. אין לנו אלא לצטט מתוך החלטת ביהמ"ש הנכבד מהיום: "לאחר ששקלתי את טענות הצדדים אני סבור שיש פגם משמעותי היורד לשורשו של עניין בהליכים שננקטו כנגד המשיב"".

"כמו-כן, כזכור, מרשנו שוחרר לפני כשבוע וחצי במהלכם ביקרו שוטרים בביתו 16 פעמים וזאת על מנת לבדוק שהוא אכן עומד בתנאים, ביקורים אלה נעשו אף בשעות הלילה ולעיתים גם פעמיים ואף שלוש פעמים ביום, בעניין זה קבע ביהמ"ש הנכבד כי: "ואולם דווקא בתיק זה כאשר המתלונן הוא שוטר, ואוים באמצעות הטלפון, המשטרה מוצאת לבצע איכפת יתר לא סבירה ולא מוסברת. כאמור עניין זה תומך בטענות הסנגור שלא מדובר בעניין מקרי". לבסוף הסיר בית המשפט הנכבד את כל התנאים המגבילים ואף אישר לו לטוס לארה"ב טיסה אשר נקבעה לפני המעצר".

ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה תלמד את החלטת בית המשפט ותפיק לקחים בהתאם".

משטרת ישראל איומים ביקורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד