ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
הודה לנשיא ביידן

הנשיא באירוע ביום העצמאות האמריקאי: "ארה"ב בעלת הברית הגדולה ביותר של ישראל"

נשיא המדינה הרצוג באירוע לציון יום העצמאות האמריקאי: "אנחנו לא שוכחים לרגע את החטופים שלנו, ביניהם גם אזרחים אמריקאים - המוחזקים בשבי בעזה, על ידי ארגון הטרור חמאס"

הנשיא באירוע ביום העצמאות האמריקאי: "ארה"ב בעלת הברית הגדולה ביותר של ישראל"
נשיא המדינה באירוע יום העצמאות האמריקאי צילום: קובי גדעון/ לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים הערב, באירוע לציון יום העצמאות האמריקאי בבית השגריר בירושלים. הנשיא אמר בפתח דבריו: "ברצוני להביע את צערי העמוק ואת תנחומיי לקורבנות פיגוע הטרור שהתרחש הבוקר בכרמיאל. ליבי עם משפחתו של סמל אלכסנדר יקימינסקי שנרצח בפיגוע הנוראי, ואני נושא תפילה למען הפצועים".

הנשיא התייחס לחטופים: "כמובן, שאנחנו לא שוכחים לרגע את החטופים שלנו, ביניהם גם אזרחים אמריקאים - המוחזקים בשבי בעזה, על ידי ארגון הטרור חמאס".

הנשיא פנה לשגריר ג'ק לו: "אני יודע שאתה והנשיא ביידן עושים כל שניתן על מנת להשיב את כל החטופות והחטופים לביתם ואני מודה לכם על כך מעומק ליבי. המחויבות שלנו להשיב את החטופים חזרה לביתם היא מוחלטת. אני נפגש עם משפחות החטופים כמעט כל יום, ואני רוצה להצהיר באופן ברור: לא שכחנו אותם לרגע. האומה לא שכחה אותם לרגע. אין בית בישראל או משפחה שבהם לא חושבים על החטופים. אין תפילה בבית כנסת, אירוע ציבורי, או אפילו אירועים פרטיים, שבהם הדאגה לחטופים אינה מושמעת בצורה ברורה".

קובי גדעון/ לע״מנשיא המדינה באירוע יום העצמאות האמריקאיצילום: קובי גדעון/ לע״מ

הנשיא הודה לארה"ב על הסיוע: "שוב ושוב, ארצות הברית הראתה, במילים ובמעשים, ובתמיכה דו-מפלגתית מוחלטת, שהיא בעלת הברית הגדולה ביותר של ישראל, ושאנחנו עומדים יחדיו במאבק הארוך והקשה להגנה על הערכים שלנו, על חיינו, ועל הדרך בה אנו בוחרים לחיות את חיינו".

הנשיא התייחס למחלוקות בין ישראל לארה"ב: "כמו בכל משפחה, לא תמיד יש הסכמה על הכל, וזה בסדר. חילוקי דעות אינם מערערים את הבסיס הרחב של יחסי הידידות ושל הברית בין המדינות, ששומרים עלינו מחוברים לסיפור המשותף שלנו ומקדמים את האינטרסים החיוניים של שתי מדינותינו. בשם המדינה והעם בישראל, אני מביע את תודתי העמוקה לנשיא ביידן, לממשלת ארצות הברית, לקונגרס, ולעם האמריקאי על התמיכה והסולידריות שתמיד היו עוגן לביטחוננו, ושהתבטאו בדרכים רבות מאז השבעה באוקטובר".

קובי גדעון/ לע״מנשיא המדינה באירוע יום העצמאות האמריקאיצילום: קובי גדעון/ לע״מ

הנשיא הוסיף :"ביידן הצהיר בצורה ברורה מאוד: ישראל לא תעמוד לבד למול אויביה. והוא ניחם מעומק ליבו אומה אבלה. אבל זה לא נעצר במילים. מיד לאחר הטבח, ארצות הברית שלחה במהירות כוחות צבאיים לאזור, ביניהם גם נשק וסיוע נוסף לישראל, בקנה מידה חסר תקדים".

לסיום בירך הנשיא הרצוג את ארצות הברית: "אלוהים יברך את אמריקה. אלוהים יברך את ישראל. ואלוהים יברך את הידידות הבלתי ניתנת לשבירה בין האומות שלנו. תודה רבה".

יום העצמאות האמריקאי מלחמת חרבות ברזל הנשיא הרצוג הנשיא ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד