ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
היה בקשר עם איראן

בצה"ל מאשרים: חוסל מפקד יחידת ׳עזיז׳, הוביל את ירי הנ"ט והרקטות

⁠אבו נעמה הוא מפקד בעל ניסיון רב שנים בחיזבאללה, שימש בתפקידי ליבה רבים לאורך השנים והיה מעורב בכל ניסיונות הפיגועים והחטיפה בגזרה

בצה"ל מאשרים: חוסל מפקד יחידת ׳עזיז׳, הוביל את ירי הנ"ט והרקטות
אבו עלי נאסר שחוסל היום עם קאסם סולימאני שחוסל ב-2020 צילום: רשתות ערביות

בצה"ל מודיעים רשמית כי בתקיפה של כלי טיס במרחב צור חוסל היום (ד׳) מחמד נעמה נאצר, מפקד יחידת ׳עזיז׳ בארגון הטרור חיזבאללה, האחראית על ירי ממרחב דרום-מערב לבנון לעבר שטח מדינת ישראל.

דובר צה"למחמד נאצר, מפקד יחידת ׳עזיז׳ בארגון הטרור חיזבאללהצילום: דובר צה"ל

נאצר שימש בתפקידו משנת 2016 והוביל את ירי הנ"ט והרקטות מדרום-מערב לבנון לעבר עורף מדינת ישראל וכוחות צה"ל. כמו כן, הכווין מתווי טרור רבים לעבר ישראל לאורך המלחמה ולפני כן, וביצע תפקידים מרכזיים בחיזבאללה.

נאצר היה מקבילו של טאלב סמי עבדאללה, מפקד יחידת ׳נצר׳, שחוסל לפני כחודש. שניהם היו מבעלי התפקידים המרכזיים של חיזבאללה בגזרת דרום לבנון.

בגל"צ דווח כי אבו נעמה הוא בן 59, גדל בכוחות המיוחדים של חיזבאללה, ומשמש בתפקידו כמפקד יחידת עזיז ב-8 השנים האחרונות. ⁠הוא פיקד על כל הגזרה המערבית - מהגבול ועד הליטני. בצה״ל אומרים כי כל שיגורי הרקטות, הנ״ט ויתר ההתקפות של חזבאללה מאביבים ועד ראש הנקרה - באחריותו המלאה, והוא שולט בכל הפרטים.

אבו נעמה הוא מפקד בעל ניסיון רב שנים בחיזבאללה, שימש בתפקידי ליבה רבים לאורך השנים והיה מעורב בכל ניסיונות הפיגועים והחטיפה בגזרה. עומד בקשר הדוק עם האיראנים, ונחשב לדמות עם נוכחות רבה בשטח. 

הוא חוסל בזמן שנסע ברכבו יחד עם אנשיו בגזרה שעליה הוא מפקד.  ⁠בצה״ל נערכים לתגובה משמעותית של חיזבאללה על החיסול. ההערכה: התגובה של חזבאללה תהיה דומה לזו שבאה בחג השבועות, אחרי חיסולו של מפקד יחידת נאסר אבו טאלב, עם טילים רקטות וכטב"מים.

מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד