ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
דיונים עם האמריקאים

בישראל בודקים הצבת לוויינים של אילון מאסק בעזה, חוששים מהשתלטות חמאס

ישראל מנהלת מו"מ עם האו"ם על הצבת מערכות לוויינים של אילון מאסק בעזה. האו"ם טוען שהוא זקוק למערכת האינטרנט הלווייני עבור ביטחון אנשיו. בישראל חוששים שהיא תיפול לידי חמאס

בישראל בודקים הצבת לוויינים של אילון מאסק בעזה, חוששים מהשתלטות חמאס
צלחות לווין צילום: יצחק הררי, פלאש 90

ישראל והאו"ם מנהלות משא ומתן על פריסת מערכת התקשורת 'סטארלינק' של חברת התקשורת 'ספייסאקס' שבבעלות אילון מאסק בעזה, כחלק מתוכנית להגברת האבטחה של עובדי הסיוע מהאו"ם ברצועה, כך דווח באתר ווואלה.

על פי הדיווח, באו"ם הבהירו לישראל שהצבת המערכת היא אחד התנאים המרכזיים שצריכים להתממש, כדי שהארגון יחדש באופן מלא את חלוקת הסיוע ברחבי רצועת עזה. ישראל חוששת שהמערכת תיפול לידי חמאס, ובכך תקשה על המודיעין הישראלי לפקח על התקשורת של ארגון הטרור, מה שיעלה את הסיכון להתקפות מתואמות של מחבלים על חיילי צה"ל.

עוד דווח, כי האו"ם ביקש לפרוס את מערכת התקשורת במטה שלו בעזה, האו"ם אמר כי הוא זקוק למערכת האינטרנט הלוויינית כדי לאפשר תקשורת באמצעות מכשירי קשר וטלפונים ניידים עבור הצוותים שלו בעזה.

ישראל מצידה הביעה דאגה לגבי בקשת האו"ם ואמרה כי חמאס גנב בעבר ציוד תקשורת מתוחכם ורגיש, ויכול לנסות להשתלט על המערכת.

גורמים ישראלים אמרו לוואלה, כי ישראל ביקשה מהאו"ם ערבויות לגבי היכן המערכת תמוקם בעזה, וכן לגבי היכולת להשבית אותה מרחוק במקרה שהיא תיגנב.

"לגבי כמה מהבקשות יש לישראל דאגות ביטחוניות לגיטימיות, ומה שאנחנו מנסים לעשות זה לתווך כדי להשיג הסכם שייתן לאו"ם את הביטחון שהם צריכים, אך גם ייתן מענה לדאגות הלגיטימיות של ישראל", אמר דובר משרד החוץ האמריקני מת'יו מילר.

האו"ם הציע לשלוח צוות לישראל על מנת להראות שניתן להשבית אותה מרחוק וכך לתת מענה לדאגות שירותי הביטחון הישראליים, אמרו בכירים ישראלים לוואלה. "צוות ממחלקת הביטחון של האו"ם יוצא לישראל כחלק מהעיסוק המתמשך שלנו בנושאים הקשורים לביטחון בפעולות האו"ם בעזה", אמר בכיר באו"ם.

אילון מאסק עזה חמאס מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד