ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
73%

שקית ניילון ב-10 אגורות: מגמת ההפחתה ממשיכה להישמר

המשרד להגנת הסביבה מעדכן כי בשנת 2023 נשמרת מגמת ההפחתה של 73% הפחתה בשימוש בשקיות נשיאה חד פעמיות, מגמה שהתחילה בעקבות חוק השקיות אשר חוקק בשנת 2016

שקית ניילון ב-10 אגורות: מגמת ההפחתה ממשיכה להישמר
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

על-פי דיווחים שהגישו הקמעונאים הגדולים למשרד להגנת הסביבה, בשנת 2023 נמכרו לצרכנים כ-479 מיליון שקיות נשיאה חד פעמיות מפלסטיק – הפחתה של 73% בצריכת השקיות לעומת שנת 2016, טרם כניסת החוק לצמצום השימוש בשקיות נשיאה חד-פעמיות, שבה רכשו הקמעונאים הגדולים לחלוקה כ-1.7 מיליארד שקיות. 

עם כניסת החוק לתוקף, בשנת 2017 חלה הפחתה משמעותית בצריכת השקיות בישראל וההישג נשמר עד היום, ללא תנודות משמעותיות. בשל מלחמת חרבות ברזל ניתנה אורכה לקמעונאים להגשת דיווחים לשנת 2023, ובהתחשב שלוח זמנים זה, בתקופה הקרובה יוגש לכנסת דוח מסכם על יישום חוק השקיות לשנה זו. 

המשרד להגנת הסביבהנתוניםצילום: המשרד להגנת הסביבה

המשרד להגנת הסיבה מדגיש כי כל ההיטלים הכספיים שהצרכנים משלמים עבור שקיות הפלסטיק החד-פעמיות, משמשים עבור המטרות שנקבעו לפי החוק, בהן עידוד השימוש באמצעי נשיאה רב-פעמיים, חינוך והסברה וביצוע פעולות ניקיון בחופי הים.

כזכור, בשנת 2016 נחקק חוק השקיות בישראל אשר חל רק על הקמעונאים הגדולים, והביא לצמצום משמעותי בצריכת השקיות החד פעמיות. מטרת החוק לצמצום השימוש בשקיות נשיאה חד-פעמיות היא להביא לצמצום השימוש בשקיות, להפחית את כמות הפסולת הנוצרת בעקבות השימוש בהן ולהפחית את ההשפעות הסביבתיות השליליות של פסולת זו, בין השאר באמצעות הגבלת החלוקה של שקיות נשיאה חד-פעמיות בידי עוסקים ללא תמורה ובאמצעות הטלת היטל בעד מכירתן.

שקית קנייה מפלסטיק המשרד להגנת הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד