ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
רצה להפוך לאגדה

איבד 20 מיליארד דולר מהונו האישי בתוך 3 ימים, וגרם לקריסת בנק בשוויץ

מייסד חברת 'פמילי אופיס', ביל הואנג, גרם להפסדי עתק לבנקים ובדרך מחק 20 מיליארד דולר מהונו האישי בתוך 3 ימים. תוך 12 חודשים ניפח את נכסי החברה מ-10 מיליארד דולר ל-160 מיליארד דולר

איבד 20 מיליארד דולר מהונו האישי בתוך 3 ימים, וגרם לקריסת בנק בשוויץ
וול סטריט צילום: FREEPIK

בניו יורק מתנהל קרוב לחודשיים משפטם של ביל הואנג, מייסד 'פמילי אופיס ארכגוס', וסמנכ"ל הכספים שלו פטריק האליגן, לאחר שהואשמו בקנוניה ובהונאת ניירות ערך.

במהלך המשפט, התברר כי החברה קרסה תוך שלושה ימים בשלהי מרץ 2021. על פי הדיווח ב'כלכליסט', מהונו האישי של הואנג נמחקו 20 מיליארד דולר, מחיקת השווי העצמי המהירה בהיסטוריה, החישה את קיצו של בנק קרדיט סוויס, מהוותיקים בשוויץ שהפסיד 5.5 מיליארד דולר.

מנהלי ארכגוס והבנקים שהשקיעו בו הפגינו חמדנות: "האנשים האלה הפכו את עסקי ההשקעות לעסקי פשע, הכל משום שהנאשם ביל הואנג רצה להפוך לאגדה בוול סטריט", אמרה התובעת אלכסנדרה רוטמן בנאום הפתיחה בתחילת מאי.

לפי כתב האישום, הואנג מינף את תיק ההשקעות שלו פי חמשה, ובתוך 12 חודשים ניפח את נכסי ארכגוס מ-10 מיליארד דולר ל-160 מיליארד דולר ואת הונו העצמי מ-1.6 מיליארד דולר ליותר מ-36 מיליארד דולר. לפי כתב האישום, הואנג עשה זאת תוך שהוא מסתיר מבנקים רבים, בדרכי הונאה, את גודל הפוזיציות שהחזיק.

 

קרדיט סוויס הונאת בנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד